ماجرای تعقیبِ ناوشکن آمریکایی توسط ناو جنگی روسیه

کد خبر: 1103097

یک فروند ناوجنگی روسیه روز جمعه با نزدیک شدن به یک ناوشکن آمریکایی که درصدد نقض مرزهای آبی روسیه در دریای ژاپن بود، این کشتی مهاجم را به بیرون از آبهای سرزمینی روسیه هدایت کرد.

ماجرای تعقیبِ ناوشکن آمریکایی توسط ناو جنگی روسیه

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد: «امروز ۱۵ اکتبر در حدود ساعت ۵ بعدازظهر به وقت محلی ناوشکن یواس اس چافی که چند روزی است در دریای ژاپن در حال انجام عملیات است، به آب‌های سرزمینی فدراسیون روسیه نزدیک شد و تلاش کرد تا از مرز دریایی این کشور عبور کند».

طبق این بیانیه، یک فروند ناو ضد زیردریایی بزرگ روسیه از کلاس «اودالوی» (Udaloy) به این ناوجنگی آمریکایی نزدیک شد و پس از دادن چندین اخطار، هدایت این کشتی مهاجم به بیرون از آب‌های روسیه را آغاز کرد.

ارتش روسیه اندکی بعد اشاره کرد که به خدمه این ناوشکن آمریکایی از قبل اطلاع داده شده بود که در تلاش برای کشتیرانی از منطقه‌ای دریایی است که به دلیل برگزاری رزمایش توپخانه ای «تعامل دریایی -۲۰۲۱» روسیه و چین در این منطقه در فاصله ۱۴ تا ۱۷ اکتبر، به روی کشتی‌های خارجی بسته است.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، این ناوشکن آمریکایی پس از دریافت اخطارها به جای تغیر مسیر خود و خروج از منطقه مزبور، پرچم‌های علامت دهی خود را به نشانه آمادگی برای برخاستن بالگرد از عرشه خود را برافراشته که بدان معناست که برای این کشتی تغییر مسیر و سرعت غیرممکن بوده و از این رو مرز دریایی فدراسیون روسیه را نقض کرده است»./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها