اولتیماتوم مقتدی صدر به آمریکا

کد خبر: 1103353

مقتدی صدر در بیانیه‌ای خطاب به آمربکایی‌ها گفت آمریکا باید با دولت عراق به شکلی دیپلماتیک رفتار کند.

اولتیماتوم مقتدی صدر به آمریکا

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای خطاب به آمریکایی‌ها خواستار آن شد تا این کشور حاکمیت عراق را محترم شمارد.

او در بیانیه‌ای خطاب به آمریکایی‌ها گفت: نخست آمریکا باید با دولت عراق به طور متقابل به شکلی دیپلماتیک و در تمامی سطوح رفتار کند؛ به معنای آن که رفتار آن‌ها به منزله رفتار یک دولت با دولتی دارای حاکمیت کامل باشد.

او در ادامه افزود: آمریکا باید مذاکره‌ای جدی و تأثیرگذار را در زمینه باقی نگهداشتن نیرو‌ها و هواپیماهایش (در عراق) به انجام برساند.

سوم: انقلاب‌ها و تظاهرات‌های مردمی امری داخلی است. تمامی این‌ها انقلاب‌های ملی است و باید از تأثیر‌های خارجی خالی باشد.

چهارم: باید آسمان، زمین، هوا، دریا و مردم عراق از درگیری‌های منطقه‌ای دور نگه داشته شوند. پنجم ما عراقی‌ها نه شرقی هستیم و نه غربی؛ ما خواهان صلح هستیم و هرکسی که با این مسأله مخالفت کند، ما پاسخ مناسب را به او خواهیم داد.

مقتدی صدر در ادامه افزود: صورتی که مسائل ذکر شده رعایت شود، ما با آمریکا از لحاظ اقتصادی و دیگر موارد تعامل می‌کنیم؛ در غیر این صورت ما تسلیم فشار‌ها نخواهیم شد.

مقتدی صدر در پایان افزود: در صورتی که این مسائل محقق نشود، این بدان معناست که آمریکا دولتی متخاصم در قبال عراق است و به دنبال استقلال و حاکمیت عراق نیست.

گفتنی است نتایج اولیه اعلامی از سوی کمیسیون عالی انتخابات عراق نشان می‌دهد هیچ یک از ائتلاف‌های سیاسی، میزان آرایی که بر اساس آن قادر به تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان باشند را کسب نکرده‌اند/باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها