کاخ سفید به‌دنبال نوین‌سازی ابزار تحریم

کد خبر: 1104075

وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از ماه‌ها بازبینی در نظام تحریم‌ها، با انتشار گزارشی نشان داد که همچون اسلاف خود تحریم را ابزاری می‌داند برای پیشبرد آنچه منافع ملی آمریکا نامیده، و به دنبال نوین‌سازی آن است.

کاخ سفید به‌دنبال نوین‌سازی ابزار تحریم

 خبرگزاری رویترز نوشت که وزارت خزانه‌داری آمریکا شب گذشته توصیه‌هایی را برای بهسازی کاربست تحریم‌های اقتصادی و تبدیل آن به یک ابزار مؤثرتر در سیاست خارجی این کشور منتشر کرد و با این حال هشدار داد که باید اقدام‌های بیشتری علیه رمز ارزها اتخاذ شود.

به نوشته این خبرگزاری، سال گذشته و اندکی پس از آنکه جو بایدن بر سر کار آمد، وزارت خزانه‌داری بازبینی جامع ابراز تحریم‌ها را آغاز و اکنون از چارچوب جدیدی رونمایی کرده که در آن به جای تحریم‌های سفت‌وسخت مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نسبت به تحریم‌ها رویکرد هدفمندانه‌تری خواهد داشت.

این وزارتخانه در بیانیه دیشب هشدار داد در حالیکه ارزهای دیجیتال و دیگر نوآوری‌های فناوری، خطری علیه موفقیت ابزار تحریم‌ها به شمار می‌روند، کاهش استفاده از دلار آمریکا و اجتناب از نظام مالی این کشور نیز می‌تواند آثار تحریم‌ها را کاهش دهد.

گر چه این بیانیه تلاش کرده تا سیاست‌های دولت فعلی را با دوران ترامپ متفاوت نشان دهد، با این حال جزئیات نحوه تغییر در اعمال تحریم‌ها علیه کشورهایی مانند ایران، ونزوئلا و چین ارائه نشده است.

به نوشته رویترز، مقام‌های وزارت خزانه‌داری وعده داده‌اند که فرآیند تحریم‌ها سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد. در عین حال این ابزار در چارچوب جدید که در پی اعمال تحریم‌ها بر مبنای اهداف روشن، هماهنگی چند جانبه و کاهش آثار بشردوستانه تحریم‌هاست، نوسازی خواهد شد.

بر اساس توصیه‌های فوق، برای مقابله با تهدید ارزهای دیجیتال، وزارت خزانه‌داری آمریکا باید در ایجاد توانمندی‌های فنّاورانه و نیروی کار جدید سرمایه‌گذاری کند.

در بیانیه والی آدیمو (Wally Adeyemo) معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، آمده است: تحریم‌ها یک ابزار اساسی برای پیشبرد منافع امنیت ملی ماست. بازبینی تحریم‌های خزانه‌داری نشان داد که این ابزار قدرتمند همچنان ثمربخش بوده ولی با چالش‌های جدیدی نیز روبرو است. ما متعهدیم که با شرکا و متحدان خود برای نوسازی و تقویت این ابزار حیاتی همکاری کنیم.

بایدن در حالی که بسیاری از تحریم‌های ترامپ را حفظ کرده، تغییراتی را نیز در برخی از آنها ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا تحریم‌های ترامپ علیه مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری را لغو و با وجود فشار قانون‌گذاران جمهوری‌خواه، جلوی تحریم اهداف اروپایی مشارکت‌کننده در ساخت خط لوله گاز نورد استریم 2 را گرفت./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها