نعیم قاسم: بهتر است قاضی پرونده انفجار بندر بیروت برود

کد خبر: 1104694

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد، بهتر است قاضی پرونده تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت برود تا کشور ثبات پیدا کند و مردم هم به عدالت برسند.

نعیم قاسم: بهتر است قاضی پرونده انفجار بندر بیروت برود

 به نقل از سایت النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم فارغ التحصیلی دانش آموزان دبیرستان البتول گفت، در لبنان تمامی تلاش‌ها برای شکست حزب‌الله چه تلاش‌ها برای حمله، کاری که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ انجام داد، چه تلاش‌های تکفیری‌های داعش و جبهه النصره در سال ۲۰۱۷ و چه محاصره ظالمانه بخش‌های حیاتی زندگی توسط آمریکا ناکام ماندند حتی تلاش‌ها برای فتنه انگیزی مذهبی، قومی و گاهی نیز تحرکات در خیابان‌ها با شکست روبرو شدند و از این به بعد هم این تلاش‌ها به شکست منجر خواهند شد چرا که اگر خدا بخواهد حزب‌الله همیشه پیروز است.

وی افزود، آخرین این تلاش‌ها برای ایجاد فتنه حادثه الطیونه به دست حزب القوات اللبنانیه است که به دلیل تیراندازی به تظاهرات مسالمت آمیز مردمی که خواستار برکناری بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت بودند، آماده این فتنه انگیزی بود. حزب الله هم در این درگیری پیروز شد زیرا با صبر و شکیبایی فتنه را در نطفه خفه کرد و تحقیقات و نتایج آن را پیگیری کرده و عاملان این حوادث را مطابق با سیستم قضایی لبنان محاکمه خواهد کرد تا دست کسانی را که با زندگی مردم بازی می‌کنند، کوتاه کند.

قاسم در ادامه این سخنان خود گفت: متاسفانه حزب القوات اللبنانیه و امثال آنها از گروه‌های سفارتخانه‌ها به گرسنگی مردم، وخامت وضعیت اقتصادی، مشکلات نظامی داخل کشور، مسدود شدن جاده و مسیرها و به آتش کشیده شدن مغازه‌ها اهمیتی نمی‌دهند زیرا آنها قلب و احساس اجتماعی ندارند و به منافع مردم فکر نمی‌کنند بلکه به فکر منافع خودشان هستند حتی اگر به ضرر مردم تمام شود؛ اما ما اینگونه نیستیم ما صبر و تحمل می‌کنیم و در پی صبر پیروزی متحد و هم‌پیمان ماست.

وی تاکید کرد: امروز بازپرس دادگستری قاضی البیطار به یک مشکل واقعی برای لبنان تبدیل شده است، خواستیم یک بازپرسی باشد تا حادثه بندر بیروت را فاش کند تا با ادله و شواهد عدالت را برقرار کند؛ اما او دیگر برای برقراری عدالت شایسته نیست و به شکل آشکاری تحقیقات را سیاسی کرده است. آخرین چیزی که شنیدیم این است که قربانیان حادثه بندر بیروت نسبت به او تردید پیدا کردند و نزدیک بود به خاطر او درگیری بزرگی در الطیونه و منطقه رخ دهد. بنابراین بازپرسی که مشکلات و بدبختی را برای ما آورده و نسبت به او در برقراری عدالت هیچ امیدی نیست بهتر است برود تا وضعیت ثبات پیدا کند و مردم برای اطلاع از حقایق به عدالت مقرر دست پیدا کنند.

معاون دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد: درخواست ما برگزاری انتخابات پارلمانی است و بی‌صبرانه منتظر آن هستیم تا ببینیم آیا امید و آرزوهایشان را که مدعی آن هستند محقق خواهند ساخت یا خیر. تا ببینیم مردم چه کسی را انتخاب می‌کنند. می‌خواهیم انتخابات در موعد خود برگزار شود و مردم از حق خود در انتخاب نمایندگان خود استفاده کنند. انتخابات اثبات می‌کند که مردم خواهان چه هستند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها