نامزدی برادرزاده وزیر خارجه ترکیه جنجالی شد +عکس

کد خبر: 1104744

انتشار تصاویری از هدایای افسانه ای، شامل چندین کیلوگرم طلا و جواهرات که در ابتدا ادعا شد هدایای مراسم ازدواج دختر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه است، جنجال‌های فراوانی را در رسانه‌های این کشور به پا کرد.

نامزدی برادرزاده وزیر خارجه ترکیه جنجالی شد +عکس

انتشار تصاویری از هدایای افسانه ای، شامل چندین کیلوگرم طلا و جواهرات که در ابتدا ادعا شد هدایای مراسم ازدواج دختر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه است، جنجال‌های فراوانی را در رسانه‌های این کشور  به پا کرد.

ماجرا از این قرار بود که یک عضو حزب اپوزیسیون «جمهوری خواه خلق ترکیه» به نام «باریش یرکاداس» (Barış Yırkadas) فیلمی را در فضای مجازی منتشر کرد و گفت این تصاویر، متعلق به «ایلول ارم چاووش اوغلو» (Eylül Erm Cavusoglu) تنها دختر مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه است. این اتفاق درست یک روز پیش از مراسم عروسی دختر چاووش اوغلو، با پسر یکی از نمایندگان سابق حزب عدالت و توسعه اتفاق افتاد.

باریش برکاداس، عضو حزب مخالف دولت با انتقاد از اعطای چنین هدیه هایی، مدعی شد که این هدایا به دختر وزیر خارجه این کشور اعطا شده. او سپس سخنان چند سال پیش رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را یادآور شد که گفته بود: من تنها یک حلقه دارم. اگر شما پیدا کردید که من بیش از یک حلقه دارم، بدانید که من از ملت دزدی کرده ام.

این عضو مخالف دولت سپس اعلام کرد که فیلم‌های زیادی از این هدایا دارد، اما به انتشار همین یک فیلم بسنده می‌کند. او همچنین به طعنه گفت: بگذارید ملت ترکیه بدانند زندگی اعضای حزب عدالت و توسعه (اعضای حزب حاکم در ترکیه) چقدر فقیر و زاهدانه است؟!

پس از انتشار این ویدئو، «گوکان سیبی اوغلو» (Gökhan Sibhioğlu) شهردار «آلانیا» با دروغ خواندن این خبر، گفت که از باریش یرکاداس به دلیل انتشار اخبار گمراه کننده شکایت خواهد کرد.

پس از این ماجرا، رسانه‌های ترکیه فاش کردند تصاویر پخش شده در فضای مجازی، متعلق به برادرزاده وزیر حارجه ترکیه، یعنی «شیدا چاووش اوغلو» بوده است.

نامزدی برادرزاده چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه

پس از مشخص شدن آنکه این فیلم‌ها متعلق به مراسم دختر وزیر خارجه ترکیه نیست، «باریش یارکاداس» با حذف این ویدئو از حساب توییتری خود، اعلام کرد: من این ویدئو را حذف کردم؛ چرا که این ویدئو پیش از مراسم عروسی برادرزاده چاووش اوغلو فیلمبرداری شده بود و برای دختر او نیست. او همچنین گفت اعضای خانواده عروس و داماد با وی تماس گرفتند و نارضایتی خود را از آنچه اتفاق افتاده، بیان کردند. این نماینده مخالف در پایان اذعان کرد آنچه که فیلم آن منتشر شده، یک مراسم خصوصی بوده و ارتباطی هم با وزیر ندارد. او در پایان از آن‌ها عذرخواهی کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها