افشاگری انصارالله یمن علیه امارات

کد خبر: 1104884

یکی از مقامات بلندپایه انصارالله یمن در پیامی علیه امارات افشاگری و اعلام کرد: امارات برای کنترل تعز یکی از فرماندهان منصور هادی را ترور کرده است.

افشاگری انصارالله یمن علیه امارات

به نقل از البوابه الاخباریه الیمنیه، «یوسف الفیشی» رئیس کمیته آشتی ملی یمن در توئیتر خود علیه امارات افشاگری کرده و نوشت: امارات و عناصر وابسته به آن «ضیا الاهدل» یکی از مهمترین فرماندهان وفادار به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن را برای کنترل کامل تعز ترور کردند.

او در ادامه افزود: امارات از طریق طارق عفاش ( برادرزاده علی عبدالله صالح (رئیس‌جمهور سابق یمن) و یکی از مخالفان سرسخت دولت نجات ملی یمن) قصد دارد گروه‌های اخوانی را در تعز از بین ببرد و این مقدمه‌ای برای کنترل تعز است و این احتمال وجود دارد که گروه‌های اخوانی بعد از هفت سال خدمت به امارات مسیر خود را از آن جدا کنند.

پیش از این منابع محلی یمنی از ترور ضیاء الحق الاهدل از سران حزب الاصلاح هنگام خروج از منزلش در شهر تعز خبر داده بودند.

خبرگزاری الجزیره نیز در گزارشی اعلام کرد یکی از رهبران حزب الاصلاح یمن اخیراً ابوظبی را مسئول ترور‌ها و بازداشت، ربودن‌ها و شکنجه سران این حزب و احزاب دیگری که مطابق با سیاست‌های ابوظبی در یمن حرکت نمی‌کنند، دانست و این موضوعی است که ابوظبی تاکنون واکنشی به آن نشان نداده است.

نظامیان عربستان و امارات و مزدوران وابسته به آنان نزدیک به هفت سال است چندین منطقه از شمال و شرق یمن را اشغال کرده‌اند و با خرج کردن میلیاردها دلار درصدد تجزیه یمن هستند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها