میرضیایف پیروز انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان

کد خبر: 1105050

"شوکت میرضیایف" با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان پیروز شد.

میرضیایف پیروز انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات ازبکستان امروز (دوشنبه) از پیروزی میرضیایف با کسب ۸۰.۱ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در این کشور خبر داد.

وی افزود: در مجموع ۸۰.۱ درصد از آرا برای شوکت میرضیایف، کاندیدای حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان است.

روز یکشنبه انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان برگزار شد؛ انتخاباتی که میرضیایف، رئیس جمهوری فعلی در آن رقیب واقعی‌ای پیش رو نمی‌دید و احتمال می‌رفت که او برای دومین بار برنده انتخابات شود.

این پیروزی دوباره در انتخابات، به شوکت میرضیایف این امکان را می‌دهد تا در عین حفظ یک سیستم سیاسی بسیار متمرکز، فعالیت‌های پیشین موفقیت‌آمیز خود را تحکیم کند، فعالیت‌هایی که، به احتمال زیاد، منجر به افزایش روابط ازبکستان برای تجارت و جذب سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود.

میرضیایف، رییس جمهوری ۶۴ ساله این کشور سرشار از منابع، روابط ازبکستان با روسیه و غرب را که در دوران ریاست جمهور قبلی، اسلام کریموف، اولین رئیس جمهوری ازبکستان پس از استقلال، دچار مشکل شده بود، بازسازی کرده است.

میرضیایف همچنین افسار سیستم‌های قدرتمند امنیتی را به دست گرفته و تعدادی از زندانیان سیاسی را آزاد کرده است؛ این زندانیان به دلیل رویکردهای رییس جمهوری قبلی که مخالفت را بر نمی‌تابید، پشت میله‌های زندان به سر می‌بردند. میرضیایف وعده داده‌ است که از طریق رشد سریع اقتصادی به فقر پایان بخشیده و همچنین با محول کردن بخشی از قدرت به شوراهای منطقه‌ای، از تصمیم‌گیری‌ها تمرکززدایی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها