ترامپ: ایالات متحده در حال «تباه شدن» است

کد خبر: 1105060

رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن تأکید کرد آمریکا از درون در حال از بین رفتن است.

ترامپ: ایالات متحده در حال «تباه شدن» است

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده که در دوران ریاست‌جمهوری چهارساله خود، قوانین بسیار سختگیرانه‌ای را علیه پناهجویان اعمال کرد، روز گذشته (یکشنبه) در پیامی ایمیلی بار دیگر ضمن انتقاد از سیاست‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال پناهجویان و مهاجران گفت که با افزایش موج پناهجویانی که به سوی آمریکا در حال روانه شدن هستند، ایالات متحده در حال «تباه شدن» است.

بنا بر گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک‌پست»، ترامپ ضمن انتقاد از سیاست‌های بایدن در پذیرش پناهجویان، خواستار ازسرگیری ساخت و ساز دیوار مرزی شد که بایدن با روی کار آمدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا، آن را متوقف کرد.

وی در این خصوص گفت: «کشور ما با میلیون‌ها نفری که به صورت غیرقانونی از طریق مرزهایمان (به آمریکا) روانه شدند، در حال تباه شدن است و در بسیاری از موارد حتی مورد بازجویی قرار نمی‌گیرند و متوقف هم نمی‌شوند».

دونالد ترامپ در توصیف پناهجویانی که به آمریکا می‌آیند، این گونه گفت: «بسیاری از آن‌ها مجرمانی هستند که زندان‌های دیگر کشورها را خالی کرده‌اند و اغلب آن‌ها افراد بسیار خطرناکی هستند.

وی روز گذشته (یکشنبه) در بیانیه‌ای ایمیلی گفت: «کشور ما از درون در حال از بین رفتن است و هیچ‌کس برای توقف چنین چیزی کاری نمی‌کند. اولین کاری که باید انجام شود و خیلی سریع قابل انجام است، به پایان رساندن این دیوار (مرزی) است».

رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده که در زمان ریاست‌جمهوری خود بودجه هنگفتی را برای تکمیل دیوار مرزی با مکزیک تخصیص داده بود، ادامه داد: «باید با مکزیک توافق کرد، به طوریکه مکزیک بعنوان یک حائل دو هزار مایلی نه یک یک سکوی پرتاب برای افراد غیرقانونی که وارد (آمریکا) می‌شوند، خدمت کند».

ترامپ در حالی از اقدامات دولت فعلی آمریکا به خشم آمده است که بایدن علاوه بر توقف ساخت دیوار مرزی، برخی از سیاست‌های مهاجرتی ترامپ  را تغییر داد و برخی را نیز متوقف کرد که به دنبال آن موجی از پناهجویانی که از طریق مرز جنوبی آمریکا با مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی به ایالات متحده وارد می‌شدند، به شدت افزایش یافت.

ترامپ همچنین در خصوص انتقال پناهجویان افغان به ایالات متحده پس از خروج ایالات متحده از افغانستان در پایان آگوست ابراز نگرانی کرد.

وی در این خصوص گفت: «چقدر کشور ما احمق شده است. بسیار جای ناراحتی دارد که می‌بینیم ۱۰ ماه پیش ما هیچ یک از این مشکلات را نداشتیم و هیچ یک از موارد اقتصاد بد و تورم و افزایش شدید قیمت سوخت و موارد بسیار زیاد دیگر را نداشتیم».

دونالد ترامپ بارها مهاجران و پناهجویان را در سخنرانی‌های خود مورد توهین و تمسخر قرار داده است و حتی فروردین ماه امسال طی یک سخنرانی، آن‌ها را متجاوز و قاتل خطاب کرد.

وی در این باره گفت: «آنها (مهاجران و پناهجویان) دارند از خاورمیانه (به آمریکا) می‌آیند. آنها بهترین افرادشان را به اینجا نمی فرستند. شما شاهد آمدن قاتلان، متجاوزان و قاچاقچیان مواد مخدر هستید».

ترامپ در دوره ریاست جمهوری ضمن ایجاد دیوار مرزی با مکزیک، مقررات سختی برای مهاجرت اتخاذ و در اقدامی نژادپرستانه ورود اتباع چند کشور اسلامی از قبیل ایران را ممنوع کرده بود»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها