حمله به یک کاروان تجهیزات لجستیک آمریکا در مرکز عراق

کد خبر: 1105800

یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک متعلق به نظامیان آمریکا در استان بغداد هدف انفجار قرار گرفت.

حمله به یک کاروان تجهیزات لجستیک آمریکا در مرکز عراق

منابع خبری از انفجاری در مسیر یک کاروان متعلق به نظامیان تروریست آمریکا در خاک عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز خبر داد که این کاروان حامل تجهیزات لجستیک متعلق به نظامیان آمریکا بوده که در استان بغداد هدف انفجار قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این انفجار منتشر نشده و هیچ طرفی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

بیست و هفتم مهر ماه گذشته نیز یک کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در شهر ناصریه (جنوب شرق عراق) هدف حمله قرار گرفت.

محموله‌های مورد نیاز نیروهای آمریکایی و همچنین تسلیحات سبک از طریق کامیون‌ها و به واسطه شرکت‌های عراقی از مرز‌های مختلف وارد این کشور می‌شود.

طی ماه‌های اخیر بارها کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته‌اند.

از یکی دو سال گذشته که درخواست‌ها در عراق برای خروج نظامیان تروریست آمریکایی از عراق افزایش یافته، کاروان‌های لجستیک ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

 از‌این‌رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است. گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور این فرماندهان پیروزی بر داعش، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد؛ اما آمریکا همچنان بر حضور نظامیان خود در خاک عراق اصرار می‌ورزد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها