اخراج 8600 تروریست از سال 2011 از ترکیه

کد خبر: 1106166

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد از سال ۲۰۱۱ تاکنون در مجموع ۸ هزار و ۵۸۵ تروریست از ۱۰۲ ملیت از این کشور اخراج شده‌اند که در بین آن‌ها حدود ۴۴ شهروند آمریکا و ۱۰۷۵ تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بودند.

اخراج 8600 تروریست از سال 2011 از ترکیه

وزارت کشور ترکیه امروز (شنبه) اعلام کرد که از سال ۲۰۱۱ تاکنون در مجموع ۸ هزار و ۵۸۵ تروریست از ۱۰۲ ملیت را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تامین امنیت این کشور در داخل و خارج از مرزها اخراج کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تروریست‌ها کشورهای خود را برای پیوستن به صفوف گروه‌های تروریستی مانند داعش و پ‌ک‌ک ترک کرده بودند.

طبق اعلام این وزارتخانه، در دهه گذشته حدود ۴۴ شهروند ایالات متحده و ۱۰۷۵ تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ترکیه اخراج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، به عنوان بخشی از مبارزه ترکیه با تروریسم، ۱۲۶ تروریست از ۱۲ کشور اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ اخراج شدند، پس از آن ۹۵ تروریست از هشت کشور اتحادیه اروپا در سال گذشته و ۶۱ تروریست از ۸ کشور اتحادیه اروپا در ۱۰ ماهه اول سال میلادی جاری اخراج شدند.

این بیانیه می‌افزاید کسانی که در سه سال گذشته به کشورهای مبدأ اخراج شدند، بیشتر از فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک، فنلاند، سوئد، رومانی و بریتانیا بودند.

به گزارش روزنامه «ینی شفق»، ترکیه در سال ۲۰۱۳ یکی از اولین کشورهایی بود که داعش را گروه تروریستی اعلام کرد. تروریست‌های داعش حملات متعددی را علیه ترکیه انجام داده‌اند که شامل حداقل ۱۰ بمب‌گذاری انتحاری، هفت بمب‌گذاری و چهار حمله مسلحانه بوده که در آن‌ها ۳۱۵ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

 گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها