رایزنی نماینده ویژه گوترش در امور یمن با خاجی

کد خبر: 1106665

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن مردم یمن را تصمیم گیر نهایی سرنوشتشان خواند و رفع محاصره ظالمانه را مقدمه حل و فصل سیاسی بحران این کشور برشمرد.

رایزنی نماینده ویژه گوترش در امور یمن با خاجی

«هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که به تهران سفر کرده است، امروز (دوشنبه) با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی ملاقات و درباره مسائل و ابعاد مختلف بحران یمن و آخرین تحولات به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

این نخستین سفیر گروندبرگ بعد از تصدی این سمت است. پیش از وی «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بود.

* مردم یمن تصمیم گیرنده نهایی درباره سرنوشت این کشور

در این دیدار، مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که تصمیم گیرنده نهایی در مورد سرنوشت یمن، مردم این کشور  هستند، رفع محاصره ظالمانه را مقدمه حل و فصل سیاسی بحران یمن عنوان کرد. 

وی همچنین با ارزیابی نقش سازمان ملل در بحران یمن، بی اعتمادی ایجاد شده را حلقه مفقوده پیشرفت مذاکرات خواند و تاکید کرد: بازسازی اعتماد باید با اقدامات عملی به ویژه در زمینه امور بشردوستانه همراه باشد.

خاجی حمایت جمهوری اسلامی ایران را از هرگونه تلاش عادلانه سازمان ملل در حل بحران یمن اعلام کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز با تأیید این‌که مردم یمن تصمیم گیرندگان نهایی خواهند بود، نقش کشورهای منطقه را برای حمایت از فرآیند صلح بسیار مهم ارزیابی کرد و در این زمینه حمایت جمهوری اسلامی ایران  را مهم برشمرد. 

وی همچنین تأکید کرد: اکنون در مرحله ارزیابی نقطه نظرات مختلف است و درصدد است نگرانی گروه‌های مختلف یمن را در برنامه های آتی خود در نظر بگیرد و در عین حال اولویت های کوتاه مدت خود را در چارچوب اهداف بلندمدت به پیش ببرد.

فرستاده جدید سازمان ملل اواسط مهر ماه نیز به عدن سفر کرده بود.

«ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در تهران نیز ۲۵ مهر ماه با «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد‌ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد. /فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها