۲۹ عملیات پهپادی و موشکی نیروهای یمنی در عمق عربستان

کد خبر: 1106878

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تشریح جزییات مرحله دوم عملیات بهار پیروزی در استانهای البیضاء، شبوه و مارب پرداخت.

۲۹ عملیات پهپادی و موشکی نیروهای یمنی در عمق عربستان

به نقل از المیادین، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تشریح جزییات مرحله دوم از عملیات بهار پیروزی پرداخت و گفت: در جریان مرحله دوم از عملیات بهار پیروزی بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای دشمن کشته و بیش از ۵۵۰ نفر زخمی شده اند.

وی افزود: نیروهای ما طی هفته های گذشته عملیات نظامی موفقی در استانهای البیضاء، شبوه و مأرب انجام دادند. نیروهای ما موفق به آزادسازی کامل استان البیضاء با حمایت ساکنان شدند. عملیات نظامی در مارب با حمایت مداوم قبایل به شکل موفقیت آمیز در جریان است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: . نیروهای ما تلفات زیادی به دشمن وارد کردند و به کسانی که جنگ را رها کردند اجازه فرار داند.

یحیی سریع گفت: سامانه پدافندی ما ۸۶ عملیات انجام داد. یگان موشکی ۴۷ عملیات در جریان مرحله دوم از عملیات بهار پیروزی انجام داد که ۳۱ عملیات علیه مواضع عناصر وابسته به ائتلاف و ۱۶ عملیات در عمق سعودی رخ داده است. یگان پهپادی ما ۱۴۱ عملیات انجام دادند از جمله ۱۳ عملیات در عمق عربستان انجام دادند. ۱۲۸ عملیات در مناطق اشغالی انجام شده استسامانه پدافندی ما ۸۶ عملیات انجام داد. یگان موشکی ۴۷ عملیات در جریان مرحله دوم از عملیات بهار پیروزی انجام داد که ۳۱ عملیات علیه مواضع عناصر وابسته به ائتلاف و ۱۶ عملیات در عمق سعودی رخ داده است. یگان پهپادی ما ۱۴۱ عملیات انجام دادند از جمله ۱۳ عملیات در عمق عربستان انجام دادند. ۱۲۸ عملیات پهپادی هم در مناطق اشغال شده از سوی مزدوران انجام شد.

وی با اشاره به نقش شیوخ مارب در آزادی مناطق خود، افزود: نیروهای مسلح ما مسیرهای دیگر از جمله اجتماعی را برای تحقق اهداف پیروزی ادامه می دهد. ما تمایل به ممانعت از خونریزی داریم حتی مایل هستیم که خون مزدوران و خائنان عناصر سرسپرده هم ریخته نشود و در صورت ادامه رویکرد مزدوران ما اقدامات مناسب را در چارچوب دفاع از ملت یمن به عمل خواهیم آورد.

سخنگوی نیروهای مسلح در ادامه گفت: نیروهای مسلح ما همه مناطق استان مارب به غیر از منطقه الوادی شهر مارب را آزاد کرده اند. ما به ساکنان شهر مارب اطمینان می دهیم که به وظایفمان در قبال آنها عمل خواهیم کرد. ما در آزادسازی مناطق باقیمانده استان مارب درنگ نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: جنگنده های دشمن ۱۵۹ حمله انجام دادند اما نتوانستد که مانع از پیشروی رزمندگان ما در جریان عملیات بهار پیروزی شوند.

یحیی سریع تصریح کرد: ما در ورودی های شهر مارب از چند محور هستیم. مزدوران خیلی سریع دست از جنگ بردارند. رزمندگان ما به پیشروی به سوی شهر مارب ادامه می دهند و مزدوران و سرکرده های آن فقط می گریزند. نیروهای ما منطقه العمود را آزاد کرده و به ورودی شهر مارب رسیده اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی مناطق الجوبه، جبل مراد در مارب به مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰ کیلومتر در جریان مرحله دوم عملیات بهار پیروزی سخن گفت.

وی خطاب به سعودی اعلام کرد: جنگ شما نمی گوییم بیهود که تجاوز جنایتکارانه است که به سوی خودتان بازخواهد گشت و شکست و خواری و ننگ بر شما خواهد بود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها