در گفتگوی نخست‌وزیر اسبق عراق با ایرج مسجدی چه گذشت؟

کد خبر: 1107389

نخست‌وزیر اسبق عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در دیدار دو جانبه بر همکاری دو کشور در کاهش تنش‌ها و بحران‌های منطقه‌ای تأکید کردند.

در گفتگوی نخست‌وزیر اسبق عراق با ایرج مسجدی چه گذشت؟

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» و «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، امروز (پنجشنبه) در دفتر المالکی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به نوشته وبگاه ناس نیوز، در این دیدار نوری المالکی ضمن تأکید بر لزوم تشکیل سریع دولت، از تلاش‌ها برای به هرج و مرج کشاندن عراق انتقاد کرد و گفت که باید دولت سریع تشکیل شده و به وظایف خود عمل کند. نوری المالکی در ادامه با تأکید بر لزوم گسترش روابط ایران و عراق، خواستار نقش‌آفرینی دو کشور در مراحل پیش رو در راستای کاهش تنش‌ها و تثبیت امنیت منطقه شد.

طبق بیانیه دفتر رئیس ائتلاف دولة القانون، «ایرج مسجدی» نیز در ابتدای این دیدار برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و میزان آرایی که این گروه سیاسی به دست آورده را به نوری المالکی تبریک گفت و طرفین در خصوص تحولات امنیتی و سیاسی منطقه و جهان و همچنین انتخابات اخیر پارلمانی و اعتراضاتی که به نتایج آن شده و تأثیر آن در شرایط کنونی گفت‌وگو کردند.

نوری المالکی همچنین ابراز امیدواری کرد که با بررسی شکایت‌ها و توجه به معترضان به انتخابات و عمل به قانون، بحران به وجود آمده بر سر نتایج از بین برود.

ایرج مسجدی نیز با بیان اینکه ایران همواره حامی عراق است، ابراز امیدواری کرد که عراق نقش محوری در سطح منطقه‌ای و جهانی ایفا کند.

هرچند نتیجه نهایی انتخابات عراق هنوز به طور رسمی اعلام شده و کمیساریای مستقل انتخابات آن را تایید کرده، اما اعتراض‌های حزبی در کنار اعتراض‌های مردمی در خصوص تقلب در انتخابات منجر به این شده که این کمیساریا نتایج را به صورت نهایی اعلام نکند و آن را قابل تغییر بداند. در حال حاضر بازشماری آراء به صورت دستی در جریان است و طبق اعلام کمیساریای عالی انتخابات در شب گذشته، این روند در چند روز آتی پایان خواهد یافت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها