وزیر خارجه جمهوری آذربایجان جویای حال امیرعبداللهیان شد

کد خبر: 1107631

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با همتای ایرانی، برای وی آروزی بهبودی از کرونا کرد و بر تعهد باکو برای توسعه بیشتر همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان جویای حال امیرعبداللهیان شد

«جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در توییتی از گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد. 

او در این خصوص نوشت: با همکار ارجمندم حسین امیرعبداللهیان گفت‌وگوی تلفنی داشتم. برای او آرزوی سلامتی و بهبودی سریع از کووید-۱۹ داشتم. ما تعهد خود را برای توسعه بیشتر همکاری‌های متقابل و کمک به صلح و رفاه در منطقه مجدداً اعلام کردیم.

به گزارش فارس، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان پیش‌تر در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران هستیم و همکاری‌های زیادی پیش روی دو کشور است.

وی افزود: مطمن هستم که روابط خوب گذشته را می‌توانیم بر اساس حسن همسایگی توسعه دهیم.

جیحون بایراموف همچنین اظهار داشت: اولویت سیاست خارجی جمهوری آذربایجان حفظ و توسعه روابط با کشور‌های همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های دوجانبه و پیشینه همیشه مثبت این روابط، در آینده نیز شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برد و پیش از این سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که حال وزیر امور خارجه خوب است و بنا به توصیه پزشکان در قرنطینه به سر می‌برد و از قرنطینه در حال انجام کارهای روزانه است.

پیش از این همچنین وزرای خارجه عراق و سوریه در تماس‌های تلفنی جداگانه و وزیر خارجه چین، کویت و اردن هم با ارسال پیام‌هایی جویای حال وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شده بودند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها