واشنگتن برای دور جدید مذاکرات با طالبان آماده می شود

کد خبر: 1108196

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان امروز از لزوم تعامل کشورش با ایران، روسیه، چین، پاکستان و کشورهای آسیای میانه در خصوص افغانستان خبر داد.

واشنگتن برای دور جدید مذاکرات با طالبان آماده می شود

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان امروز دوشنبه اعلام کرد که کشورش بر این باور است که باید با ایران، روسیه، چین، پاکستان و کشورهای آسیای میانه در خصوص افغانستان تعامل کند.

به گزارش این خبرگزاری، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در این خصوص ادامه داد: واشنگتن برای دور جدید مذاکرات با طالبان آماده می شود؛ البته زمان این مذاکرات فعلا مشخص نیست.

وی در این باره اضافه کرد: آمریکا برنامه جدی برای ازسرگیری احتمالی سفارتش در کابل ندارد.

این در حالیست که «توماس وست» که اخیرا به جای «زلمای خلیل زاد» منصوب شده است، سفر خود به اروپا و آسیا را با محوریت افغانستان آغاز کرد.

وی در همین رابطه با انتشار یک رشته توییت، نوشت: این مایه افتخار است که نقش نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان را بر عهده بگیرم. من مشتاقانه منتظر پیشبرد منافع حیاتی آمریکا و حمایت از مردم افغانستان هستم.

وست قبل از آغاز سفر خود، دیداری با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا داشت که بلینکن در همین رابطه در توییتی، ضمن اشاره به این دیدار، نوشته است که از ملاقات وست قبل از سفر وی برای گفتگو در مورد افغانستان با شرکای بین المللی خرسند است.

نماینده ویژه آمریکا همچنین در ادامه توییتش نوشته است: من از امروز به اروپا و آسیا سفر خواهم کرد تا با متحدان و شرکای خود در مورد آینده افغانستان گفتگو کنم. اعضای جامعه بین الملل باید با هم همکاری کنند تا مثمر ثمر واقع شوند.

j1R2vhhkIg3n

پیشتر و همزمان با کناره گیری خلیل زاد، بلینکن با صدور بیانیه‌ای توضیح داده بود که نماینده ویژه کاخ سفید در امور افغانستان نامه استعفای خود را تقدیم کرده و قرار است معاون وی، عهده‌دار این سمت شود.

طالبان در همین زمینه از استعفای خلیلزاد استقبال کرده و نسبت به بهبود روابط کابل با واشنگتن ابراز امیدواری کرده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها