هشدار معاون نصرالله به عربستان

کد خبر: 1108655

معاون حزب‌الله ضمن تأکید بر استقلال لبنان، تصریح کرد بیروت چیزی از عربستان سعودی نمی‌خواهد جز اینکه دخالت‌های ریاض در امور داخلی لبنان تمام شود.

هشدار معاون نصرالله به عربستان

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان «سید حسن نصرالله» امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی گفت، لبنان کشوری مستقل است که دست‌نشاندگی را نمی‌پذیرد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، وی ضمن اشاره به اینکه تنها چند روز به روز شهید در لبنان باقی مانده افزود، این روز نماد مقاومت است، مقاومتی که تکبر رژیم صهیونیستی را در هم شکست و چهره منطقه را تغییر داد و جهان استکبار مجبور شد با سلاح‌های بیشتر به مقابله با مقاومت برخیزد.

شیخ قاسم تأکید کرد، این مقاومت مانع از اجرای طرح خاورمیانه جدید در ژوئیه ۲۰۰۶ و خلال جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ شد.

حزب‌الله روز شهادت احمد قصیر را روز شهید نامگذاری کرده است. قصیر در روز ۲۰ آبان ۱۳۶۱ شمسی با خودروی خود که پر از مواد منفجره بود به یکی از ساختمان‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی حمله کرد. ۱۴۱ افسر و سرباز اسرائیلی در این حمله کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح یا مفقود شدند.

معاون حزب‌الله درباره بحران اخیر پیش آمده میان لبنان و سعودی به خاطر اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان گفت: این سعودی است که مشکل مذکور را با لبنان به وجود آورده است. ما هیچ درخواستی از سعودی نداریم جز اینکه از دخالت در امور داخلی ما دست بردارد.

شیخ قاسم درباره تیراندازی در منطقه «الطیونه» بیروت که حزب «القوات اللبنانیه» در پشت پرده آن قرار داشت نیز گفت، حزب‌الله و امل کشور را از رفتن به سمت آیند‌ه‌ای نامعلوم نجات دادند. دستگاه قضایی باید عادلانه و شفاف و به دور از فشارها بر روی این پرونده کار کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها