هشدار شمخانی درباره برنامه غربی‌ها در ناامن‌سازی منطقه

کد خبر: 1108661

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با همتای قرقیزستانی خود بر لزوم مشارکت همه کشورهای منطقه در کمک به مردم افغانستان و برخورد با عوامل ناامن ساز تأکید کرد.

هشدار شمخانی درباره برنامه غربی‌ها در ناامن‌سازی منطقه

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که برای حضور در سومین نشست امنیت منطقه‌ای به دهلی‌نو سفر کرده است، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با «مارات ایمانکولوف» همتای قرقیزستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این ملاقات بر لزوم همکاری دو کشور تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند و مایل است که از ظرفیت‌های خود برای توسعه و رشد منطقه استفاده کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خطاب به «مارات ایمانکولوف» همتای قرقیزستانی خود افزود: ایران ظرفیت‌های علمی، فنی و ترانزیتی فراوانی دارد که می‌تواند در این زمینه‌ها با شما همکاری کند.

شمخانی با اشاره به تحولات افغانستان و برنامه غربی‌ها در ناامن‌سازی منطقه، بر لزوم مشارکت همه کشورهای منطقه در کمک به مردم افغانستان و برخورد با عوامل ناامن‌ساز تأکید و ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند در این خصوص همکاری‌های بیشتری داشته باشند. 

ایمانکولوف نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت روابط دوجانبه با ایران، بر لزوم گسترش همکاری‌ها به ویژه در حوزه امنیت منطقه تأکید کرد.

وی گفت: ما امکانات خوبی در زمینه کشاورزی و انرژی‌های تجدیدپذیر داریم که می‌توانیم در روابط فیمابین از آن استفاده کنیم.

به گزارش فارس، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای به دهلی‌نو سفر کرده است، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای امروز (چهارشنبه) در دهلی نو برگزار شد. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در سومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در هند، با بیان این‌که آمریکا حتی در موضوع صلح در افغانستان نیز فریبکارانه رفتار کرد، گفت: آمریکا با وجود تظاهر به ایجاد صلح در افغانستان، هیچ برنامه‌ای نداشت و تنها هدفش رهایی از مهلکه‌ خودساخته بود. 

در این نشست همچنین نمایندگان روسیه، هندوستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان شرکت کردند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها