ادعای برجامی «کاملا هریس»

کد خبر: 1109050

«کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی مدعی شد که تمایل آمریکا برای بازگشت به برجام کاملاً واضح و روشن است.

ادعای برجامی «کاملا هریس»

به نقل از رویترز، «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی مدعی شد که استقبال آمریکا از بازگشت به برجام کاملاً واضح و روشن است.

هریس بر لزوم همکاری میان کشورهای جهان به ویژه پس از دوران همه گیری کرونا تاکید کرده و همچنین مساله امنیت جهانی را یکی از موضوعات مهم پیش روی جامعه جهانی دانست.

وی همچنین موضوع تغییرات آب و هوایی و افزایش گرمای کره زمین را یکی از موضوعات پیش روی کشورها برای همکاری دانست و گفت که این موضوع بیش از چالش می تواند تبدیل به فرصتی برای همکاری شود.

در خصوص توسعه دموکراسی، هریس همچنین به تکنولوژی  و کاربرد آن برای توسعه و اشاعه هنجارهای دموکراسی در سراسر جهان اشاره کرد.

وی همچنین تاکید کرد که توسعه روابط با شرکای ایالات متحده در دوران بایدن، از جمله اولویت های دولت فعلی آمریکا بوده که در زمینه های مختلف به ویژه تغییرات آب و هوایی می بایست از آن استفاده شود.

هریس خواستار توسعه روابط بین المللی میان کشورهای جهان در عصر حاضر شد و کشورهای جهان را در ارتباط با یکدیگر و نه جدا از هم دانست.

معاون بایدن با اشاره به تورم موجود در آمریکا و افزایش قیمت ها در این کشور تاکید کرد که کنترل قیمت ها از جمله سیاست های کلان و اولویت های اصلی دولت بایدن بوده و دولت آمریکا تلاش می کند تا با همکاری سندیکاهای کارگری هزینه های زندگی در آمریکا را که به گفته وی منجر به افزایش نابرابری در برخورداری از امکانات در این کشور شده را کنترل کند.

وی از همه گیری کرونا و تاثیر این بیماری بر بازار کار آمریکا به عنوان یکی از دلایل دیگر ایجاد تورم و افزایش قیمت ها در آمریکا یاد کرد. هریس همچنین در خصوص موضوع پناهجویان اروپا و مشکل ایجاد شده با دولت بلاروس گفت که واشنگتن از نزدیک نظاره گر شرایط بوده و نگران این موضوع است.

هریس تاکید کرد: من معتقدم رژیم لوکاشنکو (رئیس جمهور بلاروس) دست به انجام فعالیت های نگران کننده ای زده و جهان و رهبران کشورها ناظر رویدادهای در حال رخ دادن در بلاروس هستند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها