اتهام‌زنی بدون سند لهستان به مسکو

کد خبر: 1109060

گردان مشترک چتربازان روسیه و بلاروس در مجاورت مرزهای لهستان رزمایش برگزار کردند.

اتهام‌زنی بدون سند لهستان به مسکو

با افزایش تنش در مرزهای اتحادیه اروپا بر سر بحران پناهجویان، روسیه و بلاروس روز جمعه رزمایش مشترک برگزار کردند.

به نوشته وبگاه «دیفنس پست»، وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد گردان مشترک چتربازان این کشور و روسیه، در منطقه «گوژسکی» در غرب بلاروس رزمایش انجام داده‌اند.

در این بیانیه آمده است، رزمایش چتربازان روسیه و بلاروس با هدف «تقویت فعالیت‌های نظامی» دو کشور در مجاورت مرزهای بلاروس و اتحادیه اروپا انجام گرفته است.

این وزارتخانه می‌افزاید، هواپیمای روسی «Il-76» و بالگردهای نظامی بلاروس در این رزمایش حضور داشته و سربازان «چند عملیات تمرینی رزمی» را انجام دادند.

این رزمایش در حالی انجام شده که دو بمب‌افکن دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای روسیه روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی وارد آسمان بلاروس شدند.

وزارت دفاع روسیه در این‌باره گفت، این گشت‌زنی به منظور تضمین امنیت این کشور متحد مسکو انجام شده و هدف آن تهدید علیه هیچ کشور دیگری نیست.

روز چهارشنبه نیز در بحبوحه افزایش تنش بین مینسک و ورشو بر سر بحران مهاجران در مرز مشترک، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد دو بمب‌افکن استراتژیک روسیه بر فراز بلاروس پرواز کردند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، اوایل روز چهارشنبه پس از آنکه لهستان در اتهام‌زنی بدون سند خود، مسکو را «مغز متفکر» رویدادهای مرزی خواند، کرملین قرار داشتن در پس این بحران فزاینده را رد کرد.

به نوشته ایندیپندنت، آخرین تحولات در بحبوحه پرتنش‌ترین دوره تا به امروز پس از ماه‌ها مهاجرت سنگین در مرزهای بلاروس با لهستان، لیتوانی و تا حدی با لتونی رخ می‌دهد.

اتحادیه اروپا دولت «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس را به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی با موج جدیدی از مهاجرت دسته جمعی به اتحادیه اروپا متهم کرده است. رهبران اتحادیه اروپا می‌گویند بلاروس در حال تلافی تحریم‌هایی است که این اتحادیه علیه دولت لوکاشنکو اعمال کرده است.

«ماتیوس موراوتسکی» نخست‌وزیر لهستان روز سه‌شنبه گفت که وضعیت در مرز لهستان با بلاروس بخشی از «جنگ از نوع جدید» است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها