هیئت طالبان در افغانستان چه می کنند؟

کد خبر: 1109219

نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیئت طالبان بر ضرورت دولت و رویکرد سیاسی فراگیر برای ثبات در افغانستان تاکید کرد.

هیئت طالبان در افغانستان چه می کنند؟

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیئت طالبان بر اهمیت حیاتی افغانستان صلح‌آمیز، باثبات، مستقل، با رفاه و متصل برای پاکستان و منطقه تاکید کرد.

وی افزود: تداوم اقدامات امنیتی و قاطعیت در مبارزه با تروریسم، احترام به حقوق همه افغان‌ها و فراگیری در حکومت و سیاست به ثبات افغانستان کمک می‌کند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه نیز ابراز امیدواری کرد که دولت سرپرست طالبان به تعامل سازنده با جامعه جهانی و اقدامات مثبت برای رسیدگی به چالش‌های موجود ادامه دهد.

عمران خان همچنین ضمن تاکید بر ارائه کمک‌های فوری بشردوستانه به افغانستان خواستار آزادسازی دارایی‌های این کشور و تسهیل تراکنش‌های بانکی برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی این کشور شد.

«ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در یک نشست خبری درباره سفر هیئت بلندپایه از افغانستان به اسلام‌آباد گفته بود: پاکستان در بسیاری از زمینه‎ها وعده همکاری داده است اما مشکل این است که پاکستان به وعده‌های خود عمل نمی‌کند.

وی افزود که دولت طالبان امیدوار است که با سفر هیئت بلندپایه از کابل به اسلام‌آباد و دیدار با مقامات پاکستانی این مشکل حل شود و پاکستان وعده‌هایش را عملی نماید.

سخنگوی طالبان در ادامه نیز اظهارات «منصور احمدخان» سفیر پاکستان در کابل مبنی بر اینکه اگر مذاکرات دولت اسلام‌آباد با تحریک طالبان پاکستان شکست بخورد، طالبان افغانستان علیه آن‌ها اقدام نظامی می‌کند را نیز تکذیب کرد.

پیش از این نیز، در پی تاکید مقامات پاکستانی برای ایجاد دولت فراگیر در افغانستان، «محمد مبین» از منابع نزدیک به طالبان تصریح کرد که پاکستان حق تعیین تکلیف برای افغانستان را ندارد./تسنیم

 
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها