اظهارات تامل‌برانگیز سفیر سابق آمریکا در سوریه در اربیل

کد خبر: 1110426

سفر وزیر خارجه عراق به بحرین، اعلام دستاورد سفر رهبر جریان حکمت ملی به اربیل و اعلام نتایج بازشماری آرای انتخابات در کرکوک و موفقیت ائتلاف الفتح در کسب یک کرسی از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

اظهارات تامل‌برانگیز سفیر سابق آمریکا در سوریه در اربیل

 به نقل از رسانه‌های عراق، براساس نتایج حاصل از شمارش دستی آراء در استان کرکوک،‌ ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری یک کرسی پارلمان را در این استان به دست آورده است.

براساس سندی که در این خصوص منتشر شده،‌ بخشی از آراء انتخاباتی که پیشتر باطله اعلام شده بود،‌ آراء صحیح بوده است که نتیجه آن پیش افتادن «غریب عسکر» (تنها نماینده ائتلاف الفتح در استان کرکوک)‌ بوده است.

براین اساس،‌وی جایگزین خانم سوسن عبد الواحد نماینده جبهه ترکمان‌ها می شود و در صورت تایید نهایی این تغییر،‌ جبهه ترکمان‌ها تنها یک نماینده در پارلمان آینده خواهد داشت که «ارشد الصالحی» است.

سفر وزیر خارجه عراق به بحرین

منابع عراقی از سفر فواد حسین به بحرین خبر دادند. وزیر خارجه عراق با هدف مشارکت در کنفرانس امنیت منطقه‌ای به منامه رفته است.

اعلام دستاورد سفر حکیم به اقلیم کردستان عراق

سایت بغدادالیوم به نقل از یک منبع سیاسی به ارائه توضیحاتی درباره سفر سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی به اقلیم کردستان عراق و گفتگوهای وی با رهبران سیاسی این منطقه پرداخت.

این منبع گفت حکیم در سفر به اقلیم کردستان که در جریان آن با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان دیدار داشته، با کردها به توافق رسیده است که آنها با هیچ گروه سیاسی شیعه علیه گروهی دیگر ائتلاف نکنند و عاملی برای آرام سازی فضایی باشند که درحال حاضر به وجود آمده است.

به گفته این منبع: مسعود بارزانی در دیدار با عمار الحکیم تاکید کرده است که حزب دموکرات به تنهایی با یک گروه سیاسی شیعه وارد ائتلاف نخواهد شد و توافق بین گروه ها را راه حل می داند، اما این توافق نباید خارج از چارچوب قانون باشد.

اظهارات تامل‌برانگیز سفیر سابق آمریکا در سوریه در اربیل

خبر  دیگر اینکه سفیر سابق آمریکا در سوریه بر ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق تاکید کرده است. منابع رسانه‌ای در اقلیم کردستان عراق گزارش دادند که رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه در سخنان خود در حاشیه اجلاس دهوک در شمال عراق با اشاره به اینکه نظامیان آمریکایی برنامه‌ای برای خروج از سوریه ندارند، اعلام کرد که ما برای آموزش نیروهای عراقی در عراق باقی می‌مانیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها