واکنش هنیه وحزب الله به اقدام لندن علیه حماس

کد خبر: 1110733

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به اقدام لندن علیه این جنبش گفت که چنین تصمیمی بر تحرکات و مبارزات مردم فلسطین بی‌تأثیر است.

واکنش هنیه وحزب الله به اقدام لندن علیه حماس

«پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس جمعه (دیروز) خبر داد که به دستور وی، هرگونه فعالیت گروه حماس در انگلیس را ممنوع کرده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به این تصمیم انگلیس گفت: «تصمیم پریتی پاتل، حمله‌ای جدید به مردم ما و حقوق آنها و یک اقدام محکوم و اسف‌بار است که بیانگر جانبداری [لندن] از رژیم صهیونیستی است».

خبرگزاری صفا به نقل از هنیه گزارش داد که این تصمیم وزیر انگلیسی، نشانگر تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جرم‌انگاری مبارزه ملت فلسطین است.

وی تأکید کرد که بهانه انگلیس در مورد نگرانی درباره جامعه یهودی در این کشور به عنوان انگیزه این تصمیم، دروغ است و چنین تصمیمی بر جنبش، مبارزات و مردم  فلسطین، بی‌تأثیر است.

این مسئول حماس با بیان اینکه، این تصمیم، «ما را از دفاع از مردم و حقوق آنها با تمام ابزارهای مشروع و مقاومت همه‌جانبه برای آزادی، بازگشت [آوارگان] و استقلال بازنمی‌دارد خاطرنشان کرد، ایستادگی مردم فلسطین و حمایت آنان از نیروهای مبارز ملی‌گرا کافی است تا همه تصمیماتی را لغو کند که بر حقوق مسلم آنها از جمله حق مقاومت در برابر اشغالگری تأثیر می‌گذارد.

وی با تأکید بر اینکه مشروعیت حماس، برگرفته از ملت فلسطین و مبارزات ملی آنان و مردم جهان است، گفت: «این تصمیمات که دارای ماهیت سیاسی و انتخاباتی و در جانبداری از اسرائیل است، هیچ تأثیر و جایگاهی در مقابل مردم، آزادگان، نخبگان و گروه‌های حامی فلسطین نخواهد داشت».

هنیه خاطرنشان کرد، این تصمیمات نمی‌تواند مانع همدردی مردم انگلیس و به طور کلی جامعه غرب با آرمان فلسطین شود و چنین تصمیمی محکوم است.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه این تصمیم، در سالگرد بیانیه شوم بالفور اتخاذ شده است، تصریح کرد، انگلیس باید به خاطر این بیانیه از ملت فلسطین و مردم جهان عذرخواهی کرده و به جای، تجدید جانبداری از رژیم صهیونیستی، از حمایت این رژیم دست بردارد.

وی ضمن قدردانی از حمایتهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جنبش حماس و موضعگیری حمایتی از آن، گفت که «برای مقابله با این تصمیم، تحرکات گسترده‌ای آغاز کرده‌ایم... و تلاشها ادامه دارد تا برای سوء استفاده از آن، راه به روی رژیم صهیونیستی بسته شود»./فارس

دولت انگلیس در محاسبات اشتباه خود تجدید نظر کند

حزب الله لبنان به تصمیم لندن علیه حماس واکنش نشان داد و در بیانیه ای تصمیم دولت انگلیس در معرفی جنبش حماس به عنوان سازمانی تروریستی را مورد انزجار قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان به تصمیم لندن علیه حماس واکنش نشان داد و در بیانیه ای تصمیم دولت انگلیس در معرفی جنبش حماس به عنوان سازمانی تروریستی را مورد انزجار قرار داد.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: تصمیم دولت انگلیس در معرفی جنبش حماس به عنوان سازمانی تروریستی، تصمیمی اشتباه و ظالمانه است. این تصمیم ادامه سیاست انگلیس در جانبداری کامل از دشمن صهیونیست و سیاست های قتل، تروریسم، کشتار و ویرانگری این رژیم است.

حزب الله لبنان اعلام کرد: دولت انگلیس باید در محاسبات اشتباه خود تجدید نظر کند و از این تصمیم ظالمانه صرف نظر کند. به طور حتم این تصمیم بر ملت مقاوم فلسطین و جنبش حماس و رزمندگان شریف آن تاثیری ندارد.

در بیانیه حزب الله لبنان تاکید شده است: این تصمیم عزم گروههای مقاومت فلسطین برای جهاد تا پیروزی و آزادسازی سرزمین فلسطین را راسخ تر می کند و آنها را مصمم تر از قبل خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها