دیدار پوتین و محمود عباس در سوچی

کد خبر: 1111136

سخنگوی کاخ کرملین با اعلام خبر برنامه دیدار رئیس‌جمهور روسیه با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر سوچی در روز سه‌شنبه، گفت در این دیدار راه‌های احیای روند سیاسی پایان دادن به مناقشات فلسطین بررسی می‌شود.

دیدار پوتین و محمود عباس در سوچی

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) از سفر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سوچی و دیدار با «ولادیمیر پوتین] رئیس‌جمهور روسیه در روز سه‌شنبه خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، با بیان اینکه ابومازن برای سازماندهی کنفرانس سازش بر حمایت روسیه حساب می‌کند، گفت «محمود عباس انتظار دارد با پوتین راه های احیای روند سیاسی در فلسطین را بررسی کند و روی حمایت فدراسیون روسیه در سازماندهی کنفرانس بین‌المللی نیز حساب باز کرده است».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جزئیات این سفر بار دیگر توضیح داد: «در این سفر راه‌های احیای روند سیاسی مورد بحث قرار خواهد گرفت. ما قبلاً تمایل خود را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح زیر نظر گروه چهارجانبه خاورمیانه مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی اعلام کرده‌ایم که در ارتباط با آن اطمینان داریم».

سخنگوی کرملین همچنین به نقل از عباس گفت که او قصد دارد در دیدار با رئیس جمهور روسیه،به کسب مشورت بپردازد و پوتین را در جریان آخرین تحولات منطقه قرار دهد.

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه گفت‌وگوهای مستقیم بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها تنها راه رسیدن به توافق برای پایان دادن مناقشات است، گفته بود هیچ جایگزینی برای راهکار دو دولتی وجود ندارد.

پس از اعلام موافقت لندن با تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، تشکیلات خودگردان از لندن خواست هر چه سریعتر از این تصمیم عقب‌نشینی کند.

با این حال، منابع عبری‌زبان خبر دادند که تل‌آویو به تازگی از واشنگتن خواسته که به یک سری از کشورهای عربی و اروپایی برای افزایش کمک‌های اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین فشار بیاورد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها