اولتیماتوم وزیر دفاع روسیه به ناتو

کد خبر: 1111707

وزیر دفاع روسیه گفت: این کشور به استقرار نیروهای مسلح بیشتر در مواجهه با افزایش فعالیت ناتو در مرزهای خود نیاز دارد.

اولتیماتوم وزیر دفاع روسیه به ناتو

 به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، روز چهارشنبه گفت: این کشور به استقرار نیروهای مسلح بیشتر در مواجهه با افزایش فعالیت ناتو در مرزهای خود نیاز دارد.

براساس این گزارش، شویگو طی اظهارات تلویزیونی خود گفت: «وضعیت سخت نظامی و سیاسی در جهان و افزایش فعالیت کشورهای عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه مستلزم توسعه کیفی بیشتر نیروهای مسلح است.

وزیر دفاع روسیه افزود: «افزایش اثربخشی، حفظ آمادگی رزمی نیروهای هسته‌ای و تقویت پتانسیل نیروهای بازدارنده غیرهسته‌ای» از اولویت‌های نیروهای مسلح روسیه است.

لازم به ذکر است، کشورهای غربی در این ماه نسبت به فعالیت‌های نظامی گزارش شده روسیه در نزدیکی اوکراین هشدار دادند و ایالات متحده اعلام کرد که نسبت به افزایش نیروهای جدید در مرز نگرانی‌های واقعی دارد.

مسکو ادعاهای فزاینده غرب مبنی بر اینکه روسیه ممکن است برای حمله به اوکراین آماده شود را رد کرده و می‌گوید هرگونه افزایش نظامی پاسخی به فعالیت فزاینده ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور است.

روز سه‌شنبه نیز شویگو واشنگتن را متهم کرد که بمب‌افکن‌های خود را برای تمرین حمله هسته‌ای به روسیه - از شرق و غرب - در جریان تمرین‌های نظامی تندر جهانی در نزدیکی مرزهای این کشور فعال کرده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها