هشدار کرونایی سازمان بهداشت جهانی

کد خبر: 1112091

رئیس سازمان بهداشت جهانی به افراد واکسینه شده هشدار داد که در دام احساس امنیت کاذب نیفتند.

هشدار کرونایی سازمان بهداشت جهانی

 به نقل از ااخبار الیوم، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی، به افراد واکسینه شده هشدار داد که در مورد ابتلا به کرونا مراقب باشند و دچار "احساس امنیت کاذب" نشوند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره بحران کرونا در اروپا با اشاره به اینکه هیچ کشور یا منطقه‌ای خارج از منطقه خطر نیست بر اهمیت حصول اطمینان از اینکه "اقدامات صحیح برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد" تاکید کرد.

شایان ذکر است که سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد که مجموع مرگ و میر ناشی از این همه‌گیری در زمستان آینده در اروپا به بیش از دو میلیون نفر برسد و بیشتر کشور‌ها شاهد فروپاشی سیستم‌های بهداشتی خود باشند.

با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر منطقه، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (ECDC) تصمیم گرفته است تا موضع قبلی خود را در مورد واکسن‌های تقویت‌کننده تغییر دهد و اکنون آن‌ها را به همه بزرگسالان توصیه می‌کند.

اتریش اکنون وارد یک قرنطینه ۱۰ روزه جدید شده است در حالی که سایر کشور‌ها از جمله آلمان در حال بررسی اقدامات محدودکننده جدید و حتی واکسیناسیون اجباری هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) نیز توصیه‌هایی برای سفر صادر کرده و به آمریکایی‌ها هشدار داد به دلیل ابتلا به یک مورد پرخطر کووید از سفر به آلمان و دانمارک خودداری کنند.

گفتنی است که ویروس کرونا برای اولین بار در جهان در اواخر دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان در استان هوبئی چین ظاهر شد و باعث شد بیش از نیمی از جمعیت جهان به منظور مقابله با آن وارد قرنطینه یا محدودیت‌های بهداشتی شوند.

موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان به ده‌ها میلیون نفر رسیده است، این تعداد از زمان شیوع این بیماری همه گیرهیچ زمانی متوقف نشده است.

سازمان بهداشت جهانی همچنان از کشور‌ها می‌خواهد که علاوه بر اقدامات بهداشتی در پوشیدن ماسک، اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز اجرا کنند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها