آغاز مذاکرات آمریکا و طالبان امروز در دوحه

کد خبر: 1112206

هیات طالبان که روز پنجشنبه عازم دوحه شده بود، قرار است امروز مذاکرات با هیات آمریکایی را از سر بگیرد.

آغاز مذاکرات آمریکا و طالبان امروز در دوحه

قرار است مذاکرات میان هیأت‌های آمریکا و طالبان امروز در دوحه، پایتخت قطر از سر گرفته شود. این گفت‌وگوها ادامه‌ مذاکرات قبلی طالبان و آمریکا است که در دوحه انجام شده بود.

هیأت آمریکایی را در این دور گفت‌وگوها «توماس وِست»، نماینده این کشور در امور افغانستان و هیأت طالبان را «مولوی امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه‌ این گروه رهبری می‌کنند.

وزارت خارجه‌ آمریکا هفته‌ گذشته اعلام کرده که در دور تازه‌ گفت‌وگوها درباره‌ «منافع ملی حیاتی آمریکا» که شامل عملیات ضدتروریستی علیه گروه داعش و القاعده، کمک‌های بشردوستانه، اقتصاد ویران شده‌ افغانستان و ورود و خروج امن از افغانستان برای شهروندان آمریکایی و افغان‌هایی که در طول جنگ ۲۰ ساله برای ایالات متحده کار می‌کردند، خواهد بود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان نیز هفته گذشته گفته بود که مسئولان طالبان در جریان این گفت‌وگوها تلاش می‌کنند تا پول‌های مسدود شده مردم افغانستان آزاد و مشکلات اقتصادی مردم حل شود.

به‌گفته‌ مجاهد، طالبان در قالب توافق‌نامه‌ دوحه هر از گاهی با نمایندگان آمریکا دیدارهایی دارند و این دیدارها به نفع آمریکا و طالبان است. او تأکید کرده است که در این دیدارها تعهدات تازه می‌شود و نگرانی‌ها نیز از بین می‌رود.

در همین حال، وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان اعلام کرد که هیاتی از این گروه به رهبری مولوی امیرخان متقی، سرپرست این وزارت، با مسوولان و نمایندگان وزارتخانه‌ها و ادارات مختلف قطر دیدار و گفت‌وگو کرده است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفت که این دیدار در وزارت خارجه قطر انجام شده است. وی افزود که در این نشست درباره موضوعات سیاسی، انسانی، اقتصادی و آموزشی گفت‌وگو شده است.

به گفته‌ بلخی مقام‌های قطری بر ادامه‌ کمک‌های این کشور به افغانستان تاکید کرده‌اند./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها