واکنش نفتالی بنت به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران

کد خبر: 1112540

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مداخله‌جویانه از مذاکرات هسته‌ای و آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران ابراز نگرانی کرد.

واکنش نفتالی بنت به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران

به نقل از رویترز، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد که این رژیم نگران آن است که با از سرگیری مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، بخش زیادی از پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود در حالی که به اندازه کافی آنچه «پروژه‌های ساخت بمب» می‌خواند، متوقف نشود.

بنت در اظهارات تلویزیونی خطاب به کابینه خود گفت: «اسرائیل از آمادگی برای رفع تحریم‌ها و اجازه دادن به جریان میلیارد‌ها دلار به ایران در ازای محدودیت‌های نامطلوب بسیار نگران است. این پیامی است که ما به هر شکلی، چه به آمریکایی‌ها و چه به دیگر کشور‌های مذاکره کننده با ایران می‌دهیم».

تاکنون شش دور از مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهان برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک سال ۲۰۱۵ انجام شده است. دور هفتم، فردا در وین از سر گرفته خواهد شد.

مذاکره کنندگان در وین گرد هم می‌آیند تا آخرین تلاش خود را برای احیای توافق هسته‌ای انجام دهند. آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را مجدداً اعمال کرد. این امر دیگر قدرت‌های درگیر را ناامید کرد. هرچند ایران، همچنان در توافق برجام باقی ماند و طبق قوانین توافق، فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داد.

رژیم صهیونیستی که جزء طرفین مذاکرات نیست، از ابتدا با توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران مخالفت داشته است.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته فعالیت‌های هسته‌ای اش صلح‌آمیز است. علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران نیز پیش از این علام کرده بود که لغو تمامی تحریم‌ها و دستیابی به یک نتیجه ملموس، شرط لازم برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای در وین است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها