آلمان: روسیه در صورت حمله به اوکراین بهای گزافی می‌پردازد

کد خبر: 1113051

وزیر خارجه آلمان با اعلام حمایت ناتو از اوکراین گفت، حمله احتمالی روسیه به اوکراین بهای سنگینی خواهد داشت.

آلمان: روسیه در صورت حمله به اوکراین بهای گزافی می‌پردازد

 آلمان روز سه‌شنبه بر حمایت مستحکم ناتو از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در بحبوحه افزایش حضور نظامی روسیه در امتداد مرزهای اوکراین تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «هابر ترک» «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه پیش از نشست وزرای خارجه ناتو در شهر «ریگا»، در لتونی به خبرنگاران گفت که فعالیت‌های نظامی روسیه مایه نگرانی شدید متحدان است.

او گفت: «ما امروز دوباره با دقت به وضعیت نگاه خواهیم کرد و با هم پیام بدون ابهامی را به دولت روسیه ارسال خواهیم کرد. حمایت ناتو از اوکراین بی‌وقفه است، استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت  این کشور قابل مذاکره نیست. روسیه باید بهای گزافی را برای هر شکلی از تجاوز بپردازد.»

ماس  در ادامه  از مسکو خواست از هرگونه اقدامی که می‌تواند تنش‌ها را در منطقه تشدید کند، خودداری ورزد و خواستار گفت‌‌وگو برای کاهش تنش‌ها شد.

رسانه‌ها پیشتر گزارش دادند که دولت ایالات متحده به طور رسمی به متحدان خود در ناتو هشدار داده که روسیه احتمالاً در حال برنامه ریزی برای تهاجم دیگر به اوکراین است.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین در روزهای گذشته این اتهامات را رد کرد و گفت: «روسیه به کسی حمله نمی‌کند، هیچ برنامه تهاجمی ندارد.»

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز به تازگی گفت، این اوکراین است که می‌خواهد منطقه خودمختار «دونباس» را با زور تصاحب کند. سخنگوی وزارت اخارجه روسیه با اشاره به نگران کننده بودن اوضاع در مناطق شرق اوکراین گفت: «افراد خیره‌سر در رژیم کی‌یف ظاهراً احساس مصونیت کامل کرده و به راه‌حل نظامی برای حل بحران داخلی اوکراین تمایل دارند».

پیش از این نیز مسکو به واشنگتن هشدار داده بود که تحویل تسلیحات مرگبار به اوکراین، امید برای رسیدن به صلح در دونباس را کمرنگ می‌کند.

دولت آمریکا به بهانه افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه و تقویت قدرت تدافعی و رزمی اوکراین، اعلام کرده که کمک ۶۰ میلیون دلاری به این کشور ارائه می‌دهد.  ایالات متحده بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و وقوع درگیری‌ها در منطقه خودمختار دونباس در شرق اوکراین، به بزرگترین تأمین‌کننده تسلیحات و تجهیزات نظامی برای کی‌یف تبدیل شده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها