شکست یارکشی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران

کد خبر: 1113512

تور اروپایی رژیم صهیونیستی برای اثرگذاری بر مذاکرات وین به دلیل مواضع قاطع تیم مذاکره‌کننده ایران با شکست مواجه شده است.

شکست یارکشی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران

رژیم صهیونیستی از چند ماه پیش کارزاری هماهنگ را با هدف اثرگذاری بر جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین آغاز کرده است. 

در تازه‌ترین تحول در این راستا، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه تور اروپایی خودش را آغاز کرد تا درست همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 4+1 در وین با کشورهایی اروپایی رایزنی کند. لاپید در این سفر ابتدا به لندن رفت و پس از آن عازم پاریس شد.

در لندن لاپید در دیدار با مقام‌های انگلیسی از جمله «لیز تراس» از جامعه جهانی خواست فشارها علیه ایران را افزایش دهند و از کاهش تحریم‌ها خودداری کنند. او همچنین تأکید کرد موفقیت مذاکرات با ایران در گرو وجود «تهدید باورپذیر نظامی» است. 

پیش از لاپید اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی هم در سفر خود به لندن، خواستار «برخورد سختگیر و قاطع» طرف‌های مذاکرات با ایران شده و گفته بود: «این وظیفه قدرت‌های بزرگ است که قوی باشند و روشن کنند همه گزینه‌ها روی میز است.» 

لاپید در سفر به پاریس هم بر چند محور ضد ایرانی مشابه با سفر به لندن متمرکز شد و باز هم ضرورت افزایش فشارها بر ایران و تأکید بر آمادگی برای توسل به گزینه‌های نظامی علیه برنامه هسته‌ای را یادآوری کرد. 

مخلص کلام اینکه رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز مذاکرات وین تمامی تلاش‌های خودش را برای مسموم کردن فضای گفت‌وگوها و خارج کردن آن از ریل دیپلماسی سازنده به کار گرفته است.

با وجود این، اخباری که از فضای مذاکرات به بیرون می‌آید نشان‌دهنده آن است که مواضع قاطع تیم مذاکره‌کننده ایران موجب شده طرف‌های غربی به صراحت درک کنند که خط گرفتن از رژیم صهیونیستی مذاکرات را از ریل خارج خواهد کرد و کمکی به کوتاه آمدن طرف ایرانی از حقوق خود در مذاکرات نخواهد کرد. 

تجربه اعتماد دولت دونالد ترامپ به رژیم صهیونیستی در موضوع خروج آمریکا از برجام و واکنش قاطعانه ایران به آن بایستی توانسته باشد تجربه‌ای دست اول از سرنوشت خط گرفتن از رژیم صهیونیستی در موضوع ایران در اختیار طرف‌های غربی قرار داده باشد. شاید به همین دلیل است که ادبیات رژیم صهیونیستی تا کنون انعکاسی در مواضع طرف‌های غربی نداشته است.

تور اروپایی این روزهای یائیر لاپید و سایر مقام‌های رژیم صهیونیستی و شکست تل‌آویو در فروختن گزینه‌های ناموجود نظامی به ایران در مذاکرات وین بیش از هر چیز یادآور عنوان رمان جورج اورول به نام «آس و پاس‌ها در پاریس و لندن» است!/تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها