عکس جنجالی خانوادگی نماینده کنگره آمریکا

کد خبر: 1114117

چند روز پس از تیراندازی در ایالت میشیگان آمریکا، نماینده کنگره این کشور عکسی خانوادگی منتشر کرد که همه اعضای خانواده در آن با اسلحه به دوربین لبخند می‌زنند.

عکس جنجالی خانوادگی نماینده کنگره آمریکا

همیشه قانون خرید و فروش و حمل سلاح در آمریکا محل بحث و انتقاد و نظرهای گوناگون است. همیشه بعد از اینکه شخص بی گناهی در آمریکا به ضرب گلوله کشته می‌شود، این بحث پیش می‌آید که چرا باید مردم آمریکا این‌قدر راحت اسلحه داشته باشند و حمل کنند و اصلاً چه‌طور می‌توانند این‌قدر راحت در جدل‌های عمومی‌شان از اسلحه استفاده کنند؟! البته رئیس جمهور پیشین آمریکا اسلحه داشتن را بخشی از فرهنگ مردم این کشور خوانده بود! اخیراً رسانه یورونیوز در گزارشی به جنجالی شدن یک عکس از نماینده کنگره آمریکا پرداخته است:

انتشار عکس خانوادگی توماس مسی، نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا انتقادهای بسیاری را برانگیخت. در این عکس، که پای درخت کریسمس گرفته شده نماینده کنگره و اعضای خانواده‌اش سلاح در دست دارند و به دوربین لبخند می‌زنند.

او در توضیح عکس نوشته است: «کریسمس مبارک. بابانوئل لطفاً برای ما مهمات بیار!»

انتشار این عکس تنها چند روز پس از تیراندازی در یک دبیرستان در ایالت میشیگان آمریکا انجام می‌شود، حمله‌ای که در جریان آن یک نوجوان ۱۵ ساله به سمت همشاگردی‌ها خود و معلم‌ها آتش گشود و ۴ نفر را کشت و ۷ تن از جمله یک معلم را زخمی کرد.

در این عکس به نظر می‌رسد اعضای خانواده نماینده کنگره مسلسل ام ۶۰، تفنگ نیمه اتوماتیک ای آر ۱۵ و مسلسل تامسن در دست دارند.

مانوئل اولیور، پدر دانش آموزی که در جریان تیراندازی سال ۲۰۱۸ در مدرسه‌ای در شهر پارکلند آمریکا کشته شد در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان به شدت به این عکس واکنش نشان داد و آن را اقدامی «کثیف» خواند. وی گفت: «نمی‌دانم آنها با این کارشان می‌خواستم مسخره کنند، بامزه باشند یا هرچیز دیگر، اما این بدترین کج‌سلیقگی بود.» آقای اولیور در ادامه افزود: «چیزی که باید از این ماجرا یاد بگیریم این است که چه کسی را انتخاب کنیم و چه کسی را انتخاب نکنیم.»

در جریان تیراندازی سال ۲۰۱۸ در دبیرستانی در شهر پارکلند ایالت فلوریدا ۱۷ نفر کشته و ۱۵ تن زخمی شدند. این مرگبارترین حمله به یک مدرسه در آمریکا به شمار می‌آید.

آزادی خرید، نگهداری و حمل و نقل سلاح در آمریکا از دلایل افزایش تیراندازی‌های مرگبار در این کشور است. تا کنون بارها نوجوانان با استفاده از سلاح والدین خود حملات مرگباری را در مدارس انجام داده‌اند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها