پیش از دیدار مجازی پوتین با بایدن؛

پسکوف: رئیس جمهور روسیه از روی احساسات با همتای آمریکایی اش سخن نمی گوید

کد خبر: 1114611

سخنگوی کاخ کرملین گفت: رئیس جمهور روسیه از روی احساسات با همتای آمریکایی اش سخن نمی گوید و مسکو بارها در این زمینه خطوط قرمزش را یادآور شده است.

پسکوف: رئیس جمهور روسیه از روی احساسات با همتای آمریکایی اش سخن نمی گوید

 به نقل از ریانووستی، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین در آستانه دیدار مجازی امروز عصر بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی اش، از خطوط قرمز مسکو در روابطش با واشنگتن یاد کرد.

وی در این باره گفت: بدیهی است که اگر دو رئیس جمهور به گفتگو بپردازند، باز هم روی بحث و گفتگو درباره موضوعات متمرکز هستند و قصد ندارند آن را را به بن بست بکشانند. در مورد طرف روسی، پوتین بارها گفته است که ما به دنبال روابط خوب و قابل پیش بینی با آمریکا هستیم. ما هرگز قصد حمله به کسی را نداشتیم اما نگرانی‌ها و خطوط قرمز خودمان را داریم. رئیس جمهور (پوتین) به صراحت در این مورد صحبت کرد که بایدن هم پاسخ داد که هیچ خط قرمزی را از جمله درباره این موضوع، به رسمیت نمی‌شناسد.

پسکوف همچنین با اشاره به اینکه کرملین انتظار هیچ پیشرفتی از این مذاکرات را ندارد، گفت: نیازی به انتظار پیشرفت در این گفتگو نیست. این یک گفتگوی کاری در یک دوره بسیار دشوار است که در حال انجام است.

سخنگوی کرملین در ادامه و با اشاره به نقش این گفتگو و کمک آن به مسئله کاهش تنش‌ها در اروپا، افزود: تشدید تنش‌ها در اروپا مسئله‌ای فوق العاده و خارج از چارچوب است و البته نیاز به بحث و گفتگوی شخصی در بالاترین سطح دارد.

پسکوف در پایان و ضمن اشاره به این نکته که دیدار و گفتگوی مجازی پوتین با بایدن نه بر اساس احساسات، بلکه بر اساس منافع ملی خواهد بود، گفت: مواردی از طفره رفتن‌ها در رسانه‌ها و غیره منتشر می‌شود. ما به طور کلی می‌بینیم که تنش در لفاظی ها در حال افزایش است اما همچنان اصرار داریم که در اینجا متانت را حفظ کنیم. علاوه بر این، رؤسای جمهور هرگز از روی روحیه احساسی صحبت نمی‌کنند. آنها همیشه در واقع بر اساس منافع ملی خود صحبت می‌کنند.

رؤسای جمهور روسیه و آمریکا قرار است ساعت ۶ عصر امروز (۱۷:۳۰ به وقت تهران) دیداری مجازی با یکدیگر داشته باشند.

گفته می‌شود که مسئله اوکراین از اهم موضوعات مورد بحث بین دو طرف است.

دیدار قبلی بین پوتین و بایدن در خرداد ماه امسال و در ژنو سوئیس به صورت حضوری برگزار شده بود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها