ادعای فرمانده ارتش انگلیس علیه ایران

کد خبر: 1114702

فرمانده ارتش انگلیس مدعی تهدید از جانب ایران، چین و کره شمالی علیه انگلیس و متحدان این کشور شد.

ادعای فرمانده ارتش انگلیس علیه ایران

فرمانده جدید نیروهای مسلح انگلیس در نخستین سخنرانی خود در سه شنبه شب به تکرار ادعاهای ضد ایرانی پرداخت و از ایران در کنار چین و کره شمالی به عنوان یکی از تهدیدها علیه کشورش یاد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری «اسکای نیوز» دریا سالار «سر تونی راداکین»، فرمانده جدید نیروهای مسلح انگلیس در اولین سخنرانی خود هشدار داد که چشم انداز امنیتی برای انگلیس و متحدانش اکنون بسیار خطرناک‌تر از هر زمان دیگری در ۳۰ سال گذشته است.

دریاسالار راداکین با متهم کردن چین مدعی شد که این کشور  هنجارهای بین‌المللی و آزادی دریانوردی را به چالش می‌کشد و تهدید  اقتصادی ایجاد می‌کند.

فرمانده جدید ارتش انگلیس در مورد ایران و کره شمالی، مدعی شد که تهران می‌تواند به زودی همانند کره شمالی به یک تهدید موشکی و هسته‌ای برای انگلیس تبدیل شود.

وی که بیشتر فرمانده نیروی دریایی انگلیس بود گفته بود که  لندن به مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ادامه می‌دهد. راداکین به دنبال ماجرای افغانستان به سمت فرمانده نیروهای مسلح انگلیس منصوب شد.

 چین  نیز بارها  به انگلیس  در خصوص قدرت‌نمایی نظامی انگلیس در حوزه آبی اقیانوس‌های هند و آرام هشدار داده است.

«لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارچه چیم اخیرا در نشستی خبری گفت، دولت چین به آزادی ناوبری و پرواز در مجاورت این کشور احترام می‌گذارد و هر کشوری می‌تواند در چارچوب قوانین بین‌المللی از آن بهره بگیرد، اما قویاً با اقدام به قدرت‌نمایی برای چین مخالف است و ارسال کشتی جنگی به منطقه از سوی انگلیس حق حاکمیت و امنیت چین را به خطر انداخته و صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس اخیرا  اعلام کرد به‌دنبال اعزام ناوگروهی شامل ناو هواپیمابر ملکه الیزابت، دو کشتی جنگی انگلیسی نیز حضوری مداوم در حوزه هند و آرام خواهند داشت.

به گفته والاس این دو کشتی جنگی انگلیسی با اسامی «اچ‌ام‌اس اسپِی» و «اچ‌ام‌اس تامار» به قصد پشتیبانی از عملیات‌های ژاپن، استرالیا، سنگاپور و احتمالاً آمریکا اعزام خواهند شد./فارس

انتهای پیام/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها