آخرین اخبار از تنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان

کد خبر: 1115159

وزارت خارجه ارمنستان جمهوری آذربایجان را به آغاز حملات توپخانه‌ای سنگین متهم کرد و از سوی دیگر باکو اعلام کرد اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای ارمنی به کشته شدن یک سرباز این کشور منجر شده است.

آخرین اخبار از تنش جمهوری آذربایجان  و ارمنستان

ارمنستان روز پنجشنبه جمهوری آذربایجان را به حملات سنگین توپخانه‌ای متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد جمهوری آذربایجان حملات توپخانه‌ای سنگینی را علیه مواضع نظامی این کشور در استان «گغارکونیک» آغاز کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد، حدود نیم ساعت پس از این اقدام «تحریک‌آمیز» باکو، دست پاسخ تلافی‌جویانه زده و درگیری‌ها همچنان ادامه دارند.

از حدود سه هفته پیش، درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در استان «سیونیک» ارمنستان بار دیگر شدت گرفت. ایروان اعلام کرد که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با حمله به این منطقه راهبردی، جاده بین‌المللی مهمی که پایتخت ارمنستان را به مرزهای جمهوری اسلامی ایران متصل می‌کند به خطر انداخته است.

از سوی دیگر باکو، ایروان را مقصر دانسته و نیروهای مسلح ارمنی را به اقدامات تحریک‌آمیز از جمله حمله به مواضع جمهوری آذربایجان متهم کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، امروز (پنجشنبه) نیز جمهوری آذربایجان اعلام کرد در اقدام تحریک‌آمیز نیروهای نظامی ارمنی، یک سرباز این کشور کشته شده است.

در پی افزایش تنش میان این دو کشور، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با همتایان خود در باکو و ایروان به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرده و خواستار ایجاد ثبات در وضعیت مرزهای دو طرف شد.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها