وزیر دفاع آمریکا: اگر دیپلماسی درباره ایران شکست بخورد گزینه های دیگری است

کد خبر: 1115175

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا:ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی هستیم چرا که به نفع ما، اسرائیل و جهان است.

وزیر دفاع آمریکا: اگر دیپلماسی درباره ایران شکست بخورد گزینه های دیگری است

همزمان با آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، وزیران جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از نمایش تبلیغاتی رسانه‌ای علیه ایران در واشنگتن با یکدیگر دیدار و به طرح ادعاهای ضدایرانی پرداختند.

«بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این دیدار که امروز پنجشنبه برگزار شد به همتای آمریکایی‌اش «لوید آستین» گفت تل‌آویو امیدوار به «تعمیق گفت‌وگوها و همکاری‌ها» در خصوص ایران است.

او خواستار آمادگی مشترک نظامی برای مواجهه با ایران و متوقف کردن آنچه به ادعای او «ستیزه‌جویی منطقه‌ای و بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران» است شد.

بنی گانتز در اظهاراتی مختصر در آغاز دیدار با لوید آستین در واشنگتن بر «پیوند تزلزل‌ناپذیر» میان اسرائیل و آمریکا تأکید و اضافه کرد: «من کاملاً به تعهد ایالات متحده به عنوان یک قدرت جهانی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی اطمینان دارم.»

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم گفت که «اگر دیپلماسی شکست بخورد ما آماده توسل به گزینه‌های دیگر هستیم. ما از خودمان دفاع خواهیم کرد، از دوستانمان دفاع خواهیم کرد و از منافعمان دفاع خواهیم کرد.»

ادعاهای وزیران جنگ رژیم صهیونیستی و آمریکا، همزمان با آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین بخشی از جنگ تبلیغاتی-رسانه‌ای دو طرف برای اثرگذاری و در راستای تاکتیک «پلیس بد-پلیس خوب» برای اثرگذاری بر گفت‌وگوها است.

این در حالی است که دیروز پایگاه آکسیوس از بروز اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر ایران و برجام خبر داده و پیشتر هم منابع مختلف گزارش داده‌اند دو طرف علیرغم توسل به مانورهای رسانه‌ای در خصوص گزینه‌های جایگزین، عملاً هیچ برنامه‌ای در قبال ایران ندارند. 

مقام‌های صهیونیستی روز گذشته گزارش دادند «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید»، وزیر خارجه این رژیم به طرز فزاینده‌ای از رویکردهای تقابل‌جویانه نفتالی بنت نگران هستند. 

نفتالی بنت در دیداری که اوت سال جاری میلادی با جو بایدن داشت به او قول داد که مانند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به مخالفت‌های علنی با بازگشت آمریکا به برجام روی نخواهد آورد.

با وجود این، آکسیوس نوشته در حالی که تنها ۱۰۰ روز از آن دیدار می‌گذرد نفتالی بنت دقیقاً در حال انجام همین کار است و به صورت علنی از تلاش آمریکا برای گفت‌وگو با ایران انتقاد می‌کند.

تصور غربی‌ها و رژیم صهیونیستی این است که عملیات روانی صهیونیست‌ها در خصوص تبعات عدم حصول توافق می‌تواند از فشار ایران برای پیگیری حقوقش در مذاکرات هسته‌ای بکاهد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها