خبر اولیانوف از نشست هماهنگی اعضای برجام بدون ایران!

کد خبر: 1115603

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که نشست هماهنگی اعضای برجام بدون ایران عصر شنبه در وین برگزار شد.

خبر اولیانوف از نشست هماهنگی اعضای برجام بدون ایران!

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری از برگزاری نشست هماهنگی اعضای برجام خبر داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «نشست هماهنگی اعضای برجام،‌بدون ایران، به منظور تبادل نظر درباره تحولات جاری در خصوص گفت‌وگوهای وین، عصر شنبه تشکیل شد».

دور هفتم مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و توافق شد که کارگروه رفع تحریم‌ها روز سه‌شنبه برگزار شود و بعد از آن هم کارگروه هسته‌ای در سطح کارشناسان تشکیل جلسه داد و در نهایت چهارشنبه شب دهم آذر ماه هیأت ایرانی به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که هنوز هم در وین در جریان است.

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ در گفت‌وگویی درباره اظهارات یک مقام اروپایی مبنی بر این‌که هشت مورد باز و اختلاف در پیش نویس قبلی وجود دارد و در پاسخ به این سؤال که الان اختلافات موجود در مذاکرات جاری در وین در چه زمینه‌هایی است؟ بیان کرد: در پیش نویسی که حاصل گفت‌وگوهای وین ۶ و بعد از ۶ دور گفت‌وگو است، چند موضوع اختلافی بین طرفین باقی ماند که نیازمند تصمیم گیری در سطح عالی داشت و اینها الان هم حل نشده روی میز است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها