بوریس جانسون روی لبه‌تیغ استعفا

کد خبر: 1115631

رویترز: یک نظرسنجی معتبر نشان می‌دهد که پس از یک سری رسوایی‌ها، اعتماد مردم انگلیس به نخست‌وزیر به شدت کاهش یافته است و اکثریت رای‌دهندگان معتقدند که او اکنون باید استعفا دهد. ۵۷ درصد از مردم انگلیس معتقدند که بوریس جانسون دیگر نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.

بوریس جانسون روی لبه‌تیغ استعفا

بر اساس نظرسنجی منتشر شده در روز شنبه، حمایت از «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و حزب حاکم محافظه کار به ریاست او، پس از یک سری رسوایی ها به شدت کاهش یافته است و اکثریت رای‌دهندگان معتقدند که او اکنون باید استعفا دهد.

جانسون در هفته‌های اخیر خود را در چند جبهه با انتقادهایی مواجه دیده است، از بودجه بازسازی آپارتمان خود در خیابان داونینگ تا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه او برای اطمینان از تخلیه حیوانات خانگی از کابل در جریان عقب‌نشینی پر هرج و مرج غرب در ماه آگوست از افغانستان، دست داشته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مخرب‌ترین گزارش‌ها مربوط به برگزاری یک مهمانی در خیابان داونینگ در زمان قرنطینه کریسمس سال ۲۰۲۰ است که برگزاری چنین جشن‌هایی ممنوع بود، همچنین ویدیویی که در این هفته از آن مراسم منتشر شد که نشان می‌داد کارکنان دفتر نخست‌وزیری در مورد آن می‌خندند و شوخی می‌کردند.

نظرسنجی مؤسسه «آپینیوم» برای روزنامه «آبزرور» حاکی از آن است که حمایت از حزب محافظه‌کار انگلیس که از زمان پیروزی قاطع در انتخابات ۲۰۱۹ در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده‌اند، چهار درصد کاهش یافته و به ۳۲ درصد رسیده است، در حالی که حمایت از حزب مخالف یعنی کارگر به ۴۱ درصد افزایش یافته که بزرگترین پیشروی این حزب از سال ۲۰۱۴ است.

بر اساس این گزارش، رتبه‌بندی شخصی جانسون نیز در پایین‌ترین حد خود از زمان انتخابات قرار گرفته، به‌گونه‌ای که میزان محبوبیت او در منفی ۳۵ درصد بود که ۱۴ درصد نسبت به دو هفته قبل نیز کاهش داشت.

به نوشته رویترز، این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۷ درصد از مردم انگلیس معتقدند که او باید استعفا دهد، در حالی که همین رقم در دو هفته پیش ۴۸ درصد بود.

«آدام دراموند» رئیس مؤسسه افکارسنجی آپینیوم درباره این تحقیق توضیح داد: «یافته‌های آخرین نظرسنجی ما مطمئناً قابل توجه است زیرا با کاهش ویرانگر حمایت از محافظه‌کاران و سقوط محبوبیت نخست‌وزیر (جانسون) همراه است».

پیش از این نیز رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند، در ۱۱ سرویس بهداشتی از ۱۲ مورد بررسی شده در ساختمان‌های پارلمان این کشور، از جمله سرویس بهداشتی نزدیک به دفتر بوریس جانسون اثرات مصرف کوکائین کشف شده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها