اظهارات عجیب ترامپ درباره اوباما

کد خبر: 1115677

دونالد ترامپ، رهبر جمهوری‌خواه سابق کاخ سفید بعد از سال‌ها انتقاد از باراک اوباما، به تحسین از این چهره دموکرات سرشناس آمریکا پرداخت.

اظهارات عجیب ترامپ درباره اوباما

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا شنبه در آغاز تور چهار روزه "تاریخ" با بیل اورایلی، روزنامه‌نگار آمریکایی درباره باراک اوباما، رهبر اسبق کاخ سفید گفت: از او خوشم می‌آمد، او را دوست داشتم؛ باهوش و تیزبین بود.

اما براساس گزارش روزنامه سان سنتینل، ترامپ همچنین به جمعیت حاضر گفت که شیوه‌های اوبامای دموکرات موجب ایجاد "تنفر و اختلاف شدید" در این کشور شد.  

تعریف و تمجیدهای ترامپ از اوباما، تغییر رویه چشمگیری برای این رهبر سابق کاخ سفید به شمار می‌رود که پنج سال تمام به غلط مدعی شد باراک اوباما متولد آمریکا نیست و درباره دو دوره ریاست جمهوری او مواضعی داشت. او همچنین اوباما را "جاهل‌ترین رئیس جمهور تاریخ ما"، "یک فاجعه" و "بنیانگذار داعش" خطاب کرده بود.

در همین حال ترامپ در تازه‌ترین اظهارنظرش درباره شورش کنگره گفت که سخنرانی او در ششم ژانویه که به حمله به ساختمان نهاد قانونگذاری آمریکا ختم شد، "فوق‌العاده آرام‌بخش" بوده است.

ترامپ جمعه در برنامه فاکس نیوز به لارا اینگراهام گفت: چیزی برای پنهان کردن ندارم. من دخالتی در آن مسائل نداشتم و اگر به حرف‌هایم گوش کنید و کلماتی که من در سخنرانی‌ام به کار بردم بشنوید، می‌بینید که آنها در اصل فوق‌العاده آرام‌بخش بودند!

دونالد ترامپ گفت که حمله به کنگره یک "اعتراض" بوده و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به عنوان یک "فتنه واقعی" محکوم کرد. او گفت: این یک اعتراض بود. فتنه‌ای در سوم نوامبر که روز انتخابات بود، به وقوع پیوست. این یک اعتراض بود و مردم بی‌گناه بسیاری آسیب دیدند. مردم بی‌گناه بسیاری زخمی شدند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها