مقام حزب الله: آمریکاییها در پی چپاول منابع کشورهای منطقه هستند

کد خبر: 1116099

عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان گفت که مردم لبنان و کشورهای منطقه با پایبندی به گزینه مقاومت، می‌توانند آمریکا را شکست دهند.

مقام حزب الله: آمریکاییها در پی چپاول منابع کشورهای منطقه هستند

 «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان تأکید کرد که آمریکاییها در پی چپاول منابع کشورهای منطقه هستند.

پایگاه خبری النشره به نقل از البغدادی گزارش داد، آمریکاییها در تلاش هستند که نقشه منطقه را بر اساس برنامه‌های خود ترسیم کنند؛ برنامه‌هایی که مبتنی بر غارت منابع و حمایت از دشمن اسرائیلی است.

این عضو حزب الله تصریح کرد، آمریکا از طریق مزدوران خود، جنگهایی را آغاز کرد و زمانی که در جنگ شکست خورد، این مزدوران را بر سایر مردم مسلط کرد و اجازه داد بیت المال را غارت کنند.

وی با بیان اینکه خنده دار است که آمریکاییها از مزدوران خود می‌خواهند که علیه فساد و افراد فاسد، اعلام انقلاب کنند، خاطر نشان کرد: «هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه در برابر این افراد و اربابان آنها، ایستادگی کنیم».

این مسئول حزب الله تأکید کرد، مردم لبنان نباید اجازه دهند که چنین افرادی به اتحاد ملی، خدشه وارد کنند، بلکه باید به گزینه مقاومتی پایبند باشند که خاک لبنان را آزاد کرد و باعث بازدارندگی در برابر دشمن اسرائیلی شدند.

البغدادی همچنین گفت که مردم لبنان، از این طریق خواهند توانست منابع و کرامت مردم خود را حفظ کنند و امید می‌رود که ملتهای منطقه نیز در برابر دشمنان خود پیروز شوند و بدین ترتیب، مرحله جدیدی آغاز کند.

وی خاطر نشان کرد، از این طریق، آمریکا درمانده خواهد شد و «تحقق این مسئله، نزدیکتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنیم».

در همین ارتباط، «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله، سیاست‌های آمریکا را مهم ترین عامل مشکلات لبنان دانست و گفت: بانک‌های لبنان در دست آمریکاست، نظام اقتصادی لبنان تابع آمریکاست و همه فجایعی که در دهه‌های گذشته رخ داد، زیر نظر و نظارت سیاست‌های آمریکا بود. حالا هم آمریکا آمده تا لبنان و لبنانی‌ها را در تنگنا و تحت فشار گذارد به جای اینکه برای حل مشکلات آن کمک کند.

او تاکید کرد: هیأت‌های آمریکایی که به لبنان می‌آیند، می‌خواهند برای لبنانی‌ها یک خط خیالی ترسیم کنند تا لبنانی‌ها با پیگیری آن مسیر، از پایگاه‌های قدرت خود چه در مقاومت و چه خودکفایی اقتصادی در آینده دست بکشند که در واقع یک مسیر توهمی است که به هیچ نتیجه‌ای برای حل بحران لبنان نخواهد رسید.

این مقام حزب الله تصریح کرد: اگر آمریکا واقعاً می‌خواهد مشکل لبنان را حل کند، باید نفت لبنان را به لبنانی‌ها بسپارد و برای اسرائیلی‌ها کار نکند و فشار خود را در سطح تحریم‌ها و غیره متوقف کند و فشار خود را بر کشورهایی هم که می توانستند به لبنانی ها کمک کنند، متوقف کند در حالی که کشیدن گاز مصر به لبنان از طریق سوریه هم واکنشی به ورود گازوئیل ایران به لبنان بود.

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم به آمریکا، به گفتار، کردار و بازدید مقاماتش اعتماد کنیم و حتی به کسانی که از آمریکا و سیاست‌های آن پیروی می‌کنند و حتی کسانی که مزدور آن و سفارتش هستند  توصیه می‌کنیم که امیدهای واهی نداشته باشند، زیرا کسانی که قبلاً در لبنان روی آمریکا حساب کرده بودند می گویند که چگونه آمریکا آنها را در دهه پنجاه و شصت رها کرد و کسانی هم که امروز به آن وابسته هستند، در اضطراب و ترس به سر می‌برد. 

شیخ صفی الدین گفت: برخی از کشورهای عربی و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) مانند امارات و عربستان سعودی به آینده فکر می‌کنند و می‌گویند که آمریکا آن کشوری نیست که قبلا می شناختند، زیرا کسی که افغانستان و متحدانش را اینطور ترک کرده است، نمی تواند قابل اعتماد باشد و از این رو، متحدان تاریخی آمریکا در منطقه نگران سیاست‌های این کشور هستند و از آینده‌ای که در گرو این سیاست‌ها است، می‌ترسند.

شیخ صفی الدین در پایان تاکید کرد: آمریکا نه می‌خواهد در لبنان راه‌حلی پیدا کند و نه به ایجاد راه‌حل کمک می‌کند و اظهارات آمریکا روشن است، آنها منتظر انتخابات پارلمانی هستند و اگر نتیجه مطابق میل آنها باشد درصدد گشودن مشروط درهایی خواهند بود و اگر در انتخابات به نتیجه‌ای که می خواهند نرسند، موضع دیگری خواهند داشت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها