در سخنانی به مناسبت سی و چهارمین سالروز تأسیس حماس؛

هنیه: دشمن صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت

کد خبر: 1116351

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی گفت: هرگز از حقوق خود چشم‌پوشی نمی‌کنیم و دشمن صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت.

هنیه: دشمن صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت

به نقل از المیادین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی گفت: هرگز از حقوق خود چشم‌پوشی نمی‌کنیم و دشمن صهیونیستی را به رسمیت نخواهیم شناخت.

بر اساس این گزارش، هنیه در ادامه سخنانی که به مناسبت سی و چهارمین سالروز تأسیس حماس مطرح شد، گفت: پس از گذشت ۳۴ سال از تاسیس حماس، همچنان به حمایت از حقوق ملت و اصول ملی خود پایبندیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ادامه افزود: تحت هیچ شرایطی دشمن صهیونیستی را در هیچ ذره‌ای از خاک این سرزمین به رسمیت نمی‌شناسیم. تمامی طرح‌ها و توطئه‌ها برای نابودی حماس با محاصره، جنگ یا توطئه‌های داخلی بی‌نتیجه مانده و راه به جایی نبرده است.

هنیه یادآور شد: آنچه دشمن در قدس انجام می‌دهد، هرگز نمی‌تواند حقایق تاریخی و جغرافیایی را تغییر دهد. ملت فلسطین همچنان آماده جانفشانی در راه قدس و مقدسات است. حماس موجب ایجاد تحول در مسیر مبارزات ملت و مقاومت فلسطین شد.

هنیه یادآور شد: حماس موجب اعتباربخشی مجدد به مسأله فلسطین شد و آن را به راس اولویت‌های ملت‌های اسلامی و عربی بازگرداند. حماس به تکیه‌گاهی برای مقاومت به عنوان گزینه‌ای راهبردی برای آزادسازی فلسطین تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا مسأله فلسطین به عنوان یک مسأله صرفاً فلسطینی مطرح شود و عمق راهبردی عربی و اسلامی آن گرفته شود. حماس مراحل مختلفی را در زمینه مقاومت از مبارزه با سنگ و چاقو گرفته تا عملیات‌های زیرگیری با خودرو و عملیات‌های استشهادی و مقابله با رژیم اشغالگر در پیش گرفته است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس افزود: بار دیگر تاکید می‌کنم که اصول و حقوق ملی فلسطینیان غیرقابل تصرف است و حماس همواره به آن پایبند خواهد بود. آوارگان فلسطینی به دنبال میهن جایگزین یا مهاجرت به دیگر کشورها نیستند و بار دیگر تاکید می‌کنیم که این ملت روزی به سرزمین خود بازخواهد گشت.

هنیه عنوان کرد: ما در سالروز تاسیس حماس بار دیگر بر آمادگی خود برای تحقق وحدت ملی تاکید می‌کنیم. وی در خصوص نبرد شمشیر قدس نیز گفت: نبرد شمشیر قدس که علیه دشمن آغاز کرده‌ایم، جز با آزادسازی قدس و مسجد الاقصی متوقف نخواهد شد، این عهدی است که با ساکنان قدس بسته‌ایم.

وی در خصوص درگیری ها میان نیروهای فتح و حماس در لبنان، گفت: ما با روحیه مسئولیت پذیری با این مسأله برخورد می کنیم. ما با تلاش ها برای شعله ور کردن آتش درگیری ها در اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان مقابله می کنیم.

هنیه اظهار داشت: تشکیلات خودگردان فلسطین باید اقدامات خصمانه خود علیه شهروندان فلسطینی و نیز همکاری های امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را متوقف کند. در اینجا لازم است بار دیگر تأکید کنم که آزادی اسرای فلسطینی در رأس اولویت های حماس قرار دارد. یک بار دیگر می گویم که اگر اسرای ما آزاد نشوند، اسرای رژیم صهیونیستی نور خورشید را نخواهند دید./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها