الهام علی‌اف خواستار از سرگیری مذاکرات توافق صلح بار ارمنستان شد

کد خبر: 1116642

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان ادعا کرد ارمنستان تمامیت ارضی این کشور را به رسمیت نمی‌شناسد و باکو خواستار ازسرگیری مذاکرات صلح است.

الهام علی‌اف خواستار از سرگیری مذاکرات توافق صلح بار ارمنستان شد

 به نقل از‌ ای پی ای، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از شش ماه قبل گفته خواهان از سرگیری مذاکرات صلح جامع با ارمنستان است، اما تاکنون هیچ پاسخی از سوی رهبری ارمنستان دریافت نکرده با این حال باکو هم‌اکنون نیز تاکید دارد باید مذاکرات صلح فورا آغاز شوند، چون در صورت نبود توافق احتمالا دوباره صلح در این منطقه از بین می‌رود.

او در ادامه سخنان خود ادعا کرد: ارمنستان «قره باغ» را از آن خود می‌داند و نمی‌خواهد تمامیت ارضی باکو را به رسمیت بشناسد حتی قبل از جنگ دوم قره باغ نخست‌وزیرشان بار‌ها اعلام کرد قره باغ برای ارمنستان است. نکته دقیقا همین جاست که ارمنستان هیچ‌گاه تمامیت ارضی ما را به رسمیت نشناخته است.

علی‌اف در پایان نیز از شرکای اروپایی ارمنستان خواست این کشور را متقاعد کنند که رفتار کنونی او نمی‌تواند در آینده ادامه پیدا کند و این کشور باید به میز مذاکرات بازگردد.

تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از جنگی که سال گذشته میان این دو کشور درگرفت و در انتها قره باغ بعد از سی سال به خاک جمهوری آذربایجان بازگشت، آرام نگرفته است و در آخرین این درگیری‌ها وزارت دفاع ارمنستان در ۱۹ نوامبر اعلام کرد ۶ سرباز این کشور در درگیری‌هایی که روز ۱۶ نوامبر با نیرو‌های آذربایجانی رخ داد، کشته شده‌اند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرده بود ۷ نفر از نیرو‌های این کشور در درگیری‌های مرزی با ارمنستان کشته شده‌اند.

برخی از ناظران منطقه می‌گویند جاه‌طلبی‌های باکو ممکن است به آغاز شدن جنگ جدیدی منجر شود. به گفته این ناظران، جمهوری آذربایجان اصرار دارد سربازانش را به مناطقی که هنوز مرز‌ها در آن‌ها به صورت مشخص تعیین نشده اعزام کند و همین مسئله دور تازه‌ای از درگیری‌ها را رقم زده است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها