خبر روسیه از پیشرفت قابل توجه در دور هفتم مذاکرات وین

کد خبر: 1117146

وزارت‌خارجه روسیه اعلام کرد در دور هفتم مذاکرات وین پیشرفت‌های قابل توجهی بدست آمده که به مذاکره‌کنندگان امکان می‌دهد به مرحله جدیدی برسند.

خبر روسیه از پیشرفت قابل توجه در دور هفتم مذاکرات وین

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در دور هفتم مذاکرات وین در مورد بازگشت به اجرای کامل «توافق هسته‌ای» با نشست کمیته مشترک کشور‌های عضو برنامه جامع اقدام مشترک روز گذشته (جمعه) به پایان رسید.

در این بیانیه آمده است: یک پیشرفت جدید در این دور از مذاکرات بدست آمد. پیشرفت مهمی که به کار اجازه می‌دهد تا به مرحله جدیدی برسد، هیئت‌ها رایزنی‌های بیشتری در پایتخت‌های خود خواهند داشت.

وزارت خارجه روسیه با اعلام خبر پیشرفت در مذاکرات تایید کرد هنوز مسائل پیچیده سیاسی بسیاری وجود دارد که همچنان راه‌حلی برای آن‌ها پیدا نشده است. با این حال همه شرکت کنندگان در مذاکرات بر عزم خود برای تلاش برای دستیابی به هدف مشترک در اسرع وقت تاکید کردند که در برگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک به چارچوب مورد توافق اولیه، بدون هیچ گونه الحاق و استثناء است.

وزارت امور خارجه روسیه در پایان نیز اعلام کرد تفاهم کلی بین مذاکره‌کنندگان وجود دارد که روند مذاکرات در آینده نزدیک در وین از سر گرفته خواهد شد و طرفین آمادگی خود را برای انجام تلاش‌های لازم ابراز کردند تا دور هشتم بعدی با رسیدن به یک نتیجه نهایی که توافقی قابل قبول برای همه، در یک دوره کوتاه است، به پایان برسد.

روز گذشته مورخ ۲۶ آذرماه دور هفتم مذاکرات احیای برجام که از هشتم این ماه شروع شده بود به پایان رسید و بنابر اعلام برخی از مذاکره‌کنندگان ۶ دی و قبل از شروع سال جدید میلادی مذاکره‌کنندگان به وین باز خواهند گشت. پس از پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام «انریکه مورا» نماینده اروپا در مذاکرات اعلام کرد طرف‌ها توانسته‌اند روابط کاری خوبی را با مذاکره‌کنندگان ایرانی بدست بیاورند و در دور هشتم کار پیچیده‌تری در برعهده ایران و ۴+۱ است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها