پایگاه «عین الأسد» در کنترل کامل نیروهای عراقی

کد خبر: 1117183

سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: پایگاه عین الأسد در استان الأنبار در کنترل کامل نیروهای عراقی است.

پایگاه «عین الأسد» در کنترل کامل نیروهای عراقی

 السومریه نیوز عراق، یحیی رسول روز شنبه افزود: هیچ نیروی رزمی از ائتلاف بین المللی یا ناتو در پایگاه عین الأسد وجود ندارد و تنها مستشاران هستند که برای ارائه حمایت‌های لجستیک و کمک به ارتش عراق در آن حضور دارند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مکان‌های داخل این پایگاه، به صورت کامل از نیروهای خارجی تخلیه شده است و از برخی مقرها صرفا برای رساندن تجهیزات لجستیکی به نیروهای عراقی استفاده می‌شود، از جمله سلاح، خودرو و تجهیزاتی که برای انجام مأموریت‌های دفاعی به نیروهای ما کمک می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق ادامه داد: این پایگاه عراقی و حراست از آن بر عهده ارتش عراق است و حتی مستشاران نیز تحت حمایت عراق قرار دارند.

پیش‌تر ائتلاف الفتح از جریان‌های سیاسی عراق، اعلام کرده بود که خروج نیروهای بیگانه، منحصر به آمریکا نخواهد بود، بلکه شامل همه نیروهای نظامی کشورهای موسوم به ائتلاف بین المللی می‌شود.

همچنین فرماندهی عملیات مشترک عراق پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای رزمی ائتلاف بین‌المللی تا پیش از پایان ماه جاری عراق را به طور کامل ترک خواهند کرد.

طبق اخباری که ماه‌ها پیش به نقل از مقام‌های عراقی و آمریکایی منتشر شد، دو طرف در گفت و گوهای راهبردی واشنگتن - بغداد توافق کرده بودند که ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ همه نیروهای آمریکایی خاک عراق را ترک کنند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها