مقام آمریکایی: اسرائیل اگرهم نبود باید اختراع می شد

کد خبر: 1117549

یک مقام مسئول آمریکایی در اظهاراتی که از سوی روزنامه عربی زبان معاریو منتشر شده، گفته است: اسرائیل اگرهم نبود باید اختراع می شد.

مقام آمریکایی: اسرائیل اگرهم نبود باید اختراع می شد

به گزارش i24news ، این مقام دولت آمریکا با اشاره به اینکه سیاست دولت این کشور در قبال اسرائیل در اظهارات بایدن در جریان اقدامات تنشزای اخیر در نوار غزه خود را نشان داد، تاکید کرد: امنیت اسرائیل، امنیت آمریکا هم هست.

مقام آمریکایی که معاریو نامی از او نیاورده، اظهار کرد: دولت جو بایدن به گسترش دامنه  کشورهای امضا کننده توافقنامه های عادی سازی روابط با اسرائیل(توافقنامه های ابراهیم) ادامه می دهد. بایدن برای تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا اهتمام ویژه ای قائل است و تحولات این مناطق را از نزدیک دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل در سیاست آمریکا دارای اهمیت محوری است، تصریح کرد: اگرم بایدن موفق شود روابط با فلسطینی ها را از سربگیرد، باز هم اسرائیل محوریت خواهد داشت. بایدن به راه حل دو کشوری برای درگیری اسرائیل و فلسطین به شدت پایبند است. امنیت اسرائیل جزء تفکیک ناپذیر سیاست آمریکا در خاورمیانه است.

مقام آمریکایی درباره توافق هسته ای با ایران نیز گفت: واشنگتن در حالی پیشنهاد بازگشت به آن را مطرح کرده که امنیت اسرائیل را هم مد نظر قرار می دهد. ایران فقط مشکل آمریکا و اسرائیل نیست بلکه یک مشکل بین المللی است. وضعیت برنامه هسته ای ایران نگران کننده است./ شفقنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها