مسکو آماده حمله نظامی به ناتو

کد خبر: 1117662

سرگئی ریابکوف اعلام کرد که اگر ناتو نگرانی‌های روسیه را نادیده بگیرد، مسکو آماده پاسخ نظامی است.

مسکو آماده حمله نظامی به ناتو

 به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) هشدار داد که اگر ناتو به نگرانی‌های امنیتی مسکو توجهی نکند، روسیه آماده پاسخ نظامی است.

ریابکوف در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: «من گفتم اگر ناتو دوباره نگرانی‌های مسکو را نادیده بگیرد، راه مناسب برای پاسخ  پیدا خواهیم کرد از جمله از طریق ابزار‌های نظامی و فنی. مجددا تکرار می‌کنم ما باید بین فعالیت‌هایی که برای مان نگران کننده است تعادل برقرار کنیم، زیرا در غیر این صورت تنش بین دو طرف افزایش می‌یابد.»

او در ادامه تاکید کرد که روسیه به دنبال جلوگیری از افزایش تنش بوده و از لزوم انجام گفت‌وگو برای جلوگیری از پیامد‌های جدی آن آگاه است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در ۱۷ دسامبر، وزارت خارجه روسیه دو پیش نویس در مورد ارائه تضمین‌های امنیتی و قانونی از سوی آمریکا و ناتو را منتشر کرد. در صورت موافقت با این پیشنهادها، ناتو از پیشروی در شرق اروپا منع خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر از ناتو خواسته بود تا گفت‌وگو‌های اساسی درباره تضمین امنیتی بین دو طرف را آغاز کند.

قابل ذکر است که اخیرا تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین افزایش یافته و مقامات اروپایی و آمریکایی علی رغم مخالفت مقامات روس، این کشور را به تلاش برای حمله نظامی به اوکراین متهم کرده اند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها