خط و نشان های آمریکا و انگلیس برای روسیه

کد خبر: 1118343

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی با الیزابت تراس وزیر امور خارجه انگلیس درباره هرگونه تجاوز احتمالی روسیه به اوکراین گفت و گو کرد.

خط و نشان های آمریکا و انگلیس برای روسیه

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی با الیزابت تراس وزیر امور خارجه انگلیس درباره هرگونه تجاوز احتمالی روسیه به اوکراین گفت و گو کرد.

وزارت  امور خارجه آمریکا اعلام کرد بلینکن در گفت و گو با لیز تراس در خصوص اولویت های مشترک، از جمله پاسخ قوی و متحد به تجاوز روسیه به اوکراین به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن و تراس در خصوص اهمیت حمایت هماهنگ میان متحدان و شرکا برای تحمیل پیامدها و هزینه‌های تجاوز احتمالی روسیه به اوکراین به توافق رسیدند.

بلینکن روز گذشته نیز در گفت و گو با جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی بر تعهد مستمر برای تقویت همکاری آمریکا و اتحادیه اروپا و مشارکت با یکدیگر برای رویارویی با چالش های مشترک تاکید کردند.

 وزارت خارجه آمریکا افزود آنها بر نیاز به اقدام هماهنگ برای حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کردند.

بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، بلینکن و بورل همچنین بر پیامدهای بزرگ در صورت هرگونه تجاوز نظامی احتمالی روسیه به اوکراین تاکید کردند.

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود و پوتین درصدد حمله به کی‌یف است. این در حالیست که مسکو بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین عادی  است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

واشنگتن و کی ‌یف اخیرا به متحدان اروپایی‌ خود اعلام کرده‌اند تحرکات نیروها در مرز با اوکراین نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است. اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی را در دستورکارش قرار دهد.

در این میان دولت بایدن نگران است که اهداف روسیه در قبال اوکراین ممکن است مذاکرات واشنگتن- مسکو در مورد حملات سایبری و کنترل تسلیحات را از مسیر اصلی منحرف کند.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم می‌کند و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها