هنیه: ما مخالف هر گونه توافق با اسرائیل هستیم

کد خبر: 1118344

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به نقش تهران در حمایت از مقاومت فلسطین، گفت که دشمن صهیونیستی فکر می‌کند که از طریق محاصره و تجاوز می‌تواند اراده ملت ما را در هم شکند، ولی این مسئله یک توهم است

هنیه: ما مخالف هر گونه توافق با اسرائیل هستیم

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از مواضع حمایتی «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر از مسئله فلسطین قدردانی کرد.

خبرگزاری صفا به نقل از هنیه گزارش داد: «بر این باوریم که عادی‌سازی، خنجر مسمومی در پهلوی ملت فلسطین و گذرگاهی است که از طریق آن، رژیم [صهیونیستی] در منطقه گسترش پیدا کند».

وی تصریح کرد: «هر کس که فکر می‌کند، عادی‌سازی باعث تثبیت مشروعیت یا افزایش نفوذش خواهد شد، در اشتباه است؛ زیرا عادی‌سازی به صورت کلی، شَر است و فقط به سود رژیم صهیونیستی است».

هنیه با بیان اینکه روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران، رکن محکمی در حمایت از مقاومت فلسطین است، گفت: «دشمن صهیونیستی فکر می‌کند که از طریق محاصره و تجاوز می‌تواند اراده ملت ما را در هم شکند، ولی این مسئله یک توهم است.

این مسئول حماس ادامه داد: «موضع ثابت، صریح و واضح الجزایر مبنی بر رد عادی‌سازی، بزرگترین حمایت از ملت و مقاومت فلسطین است... ما مخالف هر گونه توافق با اسرائیل هستیم؛ چه سیاسی باشد، یا امنیتی».

هنیه خاطر نشان کرد: «هر گونه توافقنامه امنیتی، سیاسی یا اقتصادی با دشمن صهیونیستی را رد و محکوم می‌کنیم... توافقها با اسرائیل، به ضرر ملت ماست و باعث تثبیت تسلط بر منطقه عربی می‌شود».

وی ضمن درخواست از دولتهای عربی برای پایبندی به حمایت از ملت فلسطین، گفت: «راهبرد برقراری ارتباط با همه را در پیش گرفته‌ایم؛ بدون اینکه از اصول و مواضع خود کوتاه بیاییم یا به هر اقدامی در زمینه عادیسازی، مشروعیت ببخشیم».

رئیس دفتر سیاسی حماس، با تأکید بر لزوم لغو توافقات عادی‌سازی،در پایان  تصریح کرد: «مقاومت فلسطین نیازمند همسایگان و حمایتهای آن است تا اینکه بتواند آزادسازی [فلسطین] را محقق کنند»./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها