العامری: موضوع خروج نظامیان آمریکایی قابل چانه‌زنی نیست

کد خبر: 1118620

رئیس ائتلاف الفتح عراق با تاکید بر اینکه موضوع خروج نظامیان آمریکایی قابل چانه‌زنی نیست، تاکید کرد: ما اجازه ماندن حتی یک نظامی آمریکایی را در پایگاه‌های عین الاسد و حریر نمی‌دهیم.

العامری: موضوع خروج نظامیان آمریکایی قابل چانه‌زنی نیست

هادی العامری رئیس ائتلاف سیاسی الفتح در عراق، بر لزوم خروج واقعی نظامیان آمریکایی از خاک کشورش تاکید کرد.

به گزارش شبکه خبری العهد عراق، العامری در سخنرانی خود در مراسم هفتمین سالگرد رفع محاصره الضلوعیه -منطقه‌ای استراتژیک در جنوب استان صلاح الدین عراق- دلاورمردی نیروهای الحشد الشعبی و دستگاه امنیتی در شکستن  حلقه محاصره تروریست‌ها در این منطقه را تمجید کرد.

 وی در عین حال خروج نیروهای آمریکایی را هدفی غیر قابل چانه زنی خواند و گفت: حاکمیت، خط قرمز است و ما ماندن آمریکایی‌ها در پوشش آموزش و مشاوره را رد می‌کنیم و ماندن حتی یک سرباز را در پایگاه‌های عین الاسد و حریر نمی‌پذیریم.

العامری هشدار داد: اگر نیروهای آمریکایی می‌خواهند در عراق بمانند باید تبعات این تصمیم اشتباه خود را بپذیرند و عراق هم اگر نیاز به مربی یا مستشار نظامی دارد باید قراردادی را تدوین کنیم که مکان های حضور این نیروها و تعداد و ماموریت آنها را مشخص کند.

رئیس ائتلاف الفتح تاکید کرد: به برکت خون پاک، بر تروریسم و ​​فرقه گرایی غلبه کرده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم دوباره به این میدان بازگردیم. فرزندان الضلوعیه هم فداکاری‌ها و قهرمانی‌های زیادی در برابر باندهای تروریستی داعش انجام دادند.

این فرمانده الحشد الشعبی با اشاره به نقش قهرمانانه نیروهای امنیتی عراق به طور کل و الحشد الشعبی به طور خاص  در مقابله با گروهک تروریستی داعش و رفع محاصره این شهر مقاوم گفت: از خانواده شهدایی که جان عزیزانشان را در راه دفاع از وحدت سرزمین و مردم عراق نثار کردند، قدردانی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دیگر اجازه بازگشت تروریسم و ​​فرقه‌گرایی به عراق داده نمی‌شود و این عهد و پیمانی است که با همه شهدا بسته شده است، تاکید کرد: برای غلبه بر تروریسم چاره‌ای جز گذاشتن دست خود در دست نیروهای امنیتی نداریم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها