دبکا فایل: سپاه ایران در رزمایش خود موشک‌های کروز مختلفی را آزمایش کرد

کد خبر: 1118648

یک وبگاه نزدیک به نهادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی نوشت، ایرانی‌ها در رزمایش اخیر خود انواع سناریوهای مختلف از جمله پرتاب انواع موشک و استفاده از سامانه دفاع موشکی سوم خرداد را تمرین کردند.

دبکا فایل: سپاه ایران در رزمایش خود موشک‌های کروز مختلفی را آزمایش کرد

 یک وبگاه نزدیک به نهادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی روز شنبه در مطلبی در زمینه برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم -۱۷» نوشت، ایرانی‌هادر این رزمایش انواع سناریوهای مختلف  را تمرین کردند.

وبگاه «دبکا فایل» در این مطلب به صراحت نوشت که ارتش اسرائیل تحرکات ایران در رزمایش اخیر را نظاره ‌گر بوده است.

دبکا فایل با اشاره به مشارکت یگان‌های زمینی، هوافضا، موشکی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش پیامبراعظم-۱۷ نوشت، رزمایش سپاه اتکا به موشک‌های ضدهوایی سوم خرداد  را که متحرک هستند و برد ۵۰۰ کیلومتر دارند، نشان داد. فرماندهان سپاه تخمین می‌زنند که این سلاح برای مقابله با هواپیماهای جنگی رادار گریز«اف-۳۵» اسرائیل است.

دبکا فایل سپس نوشت، ایران در تازه ترین رزمایش خود انواع مختلفی از موشک‌های کروز را پرتاب کرد.

IlhZncqAH6dN

در روزهای گذشته نیز یک نشریه صهیونیستی به توان موشکی ایران در این رزمایش اشاره کرد. روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» درگزارشی نوشت، ایران توان موشک‌های خود را به عنوان بخشی از رزمایش «پیامبر اعظم- ۱۷» نشان داد. به نوشته این روزنامه، ایران در دومین روز از این رزمایش با موشک، پهپاد و سایر تسلیحات تمرین کرد. در این مرحله از رزمایش، موشک های بالستیک زمین به زمین به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند. ایران همچنین گفته است که اهداف شناور دشمن فرضی را که با شلیک موشک‌های زمین به زمین و ساحل به دریا منهدم شده‌اند، شبیه‌سازی کرده است.

چند مقام امنیتی و نظامی حال حاضر و سابق  صهیونیستی نیز اخیرا به یک روزنامه آمریکایی گفتند که تل آویو توان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

به نوشته «نیویورک تایمز» چند مقام و کارشناسان ارشد نظامی کنونی و سابق (رژیم) اسرائیل گفتند که تل آویو به این زودی‌ها توانایی انجام حمله‌ای که بتواند برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند یا حتی به تاخیر بیندازد، ندارد.

یکی از مقام‌های بلندپایه امنیتی کنونی رژیم اسرائیل گفت که آماده سازی حمله‌ای که بتواند به پروژه هسته‌ای ایران آسیب جدی وارد کند، دستکم دو سال طول می‌کشد. «رلیک شفیر» ژنرال بازنشسته نیروی هوایی اسرائیل که خلبان حمله سال ۱۹۸۱ به تاسیسات هسته‌ای عراق (اوسیراک) بود، گفت، ایران ده‌ها تاسیسات هسته‌ای دارد، برخی از آنها در اعماق زمین هستند و نفوذ سریع و نابود کردن آنها برای بمب‌های اسرائیل سخت است. /فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها