لفاظی یائیر لاپید در آستانه برگزاری دور هشتم گفتگو‌ها در وین

کد خبر: 1119088

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری دور هشتم گفتگو‌ها در وین برای احیای برجام بار دیگر به لفاظی علیه ایران پرداخت.

لفاظی یائیر لاپید در آستانه برگزاری دور هشتم گفتگو‌ها در وین

به نقل از جروزالم پست، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی  و رئیس حزب «یِش اَتید»، همزمان با دور هشتم گفتگو‌ها برای احیای برجام که قرار است امروز در وین از سرگیری شود در جلسه کمیته امور خارجه و دفاعی (در کنست اسرائیل) بار دیگر ادعاهایی را مطرح کرد.

یائیر لاپید ضمن سخن پراکنی در جمع اعضای کمیته امور خارجه و دفاع مدعی شد: «البته که ما ترجیح می‌دهیم در یک همکاری بین المللی اقدام کنیم، اما اگر ضرورت ایجاب کند، به تنهایی اقدام خواهیم کرد. ما خودمان از خودمان دفاع می‌کنیم.»

وی در ادامه لفاظی های خود گفت: «ما اطلاعات محکمی در مورد برنامه هسته‌ای ایران در اختیار متحدان مان قرار دادیم.»

لاپید با اشاره به  از سرگیری گفتگو‌های هسته‌ای در وین بر سیاست خارجی و چالش اصلی اسرائیل که جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد.

تل آویو مخالف توافق اولیه ایران (برجام) بود که بین ایران و شش قدرت جهانی شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس به امضا رسیده بود. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و مجددا تحریم‌های فلج کننده را علیه ایران اعمال کرد. تهران نیز در واکنش به این اقدام، تبعیت خود از توافق (برجام) کاهش داد. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که با وساطت اروپا تاکنون هفت دور از گفتگو‌های غیر مستقیم را با ایران برگزار کرد، به دنبال احیای توافق (برجام) بوده است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها