واکنش العامری به حکم دادگاه فدرال عراق

کد خبر: 1119090

رئیس ائتلاف الفتح عراق در واکنش به اعلام حکم دادگاه فدرال عراق درباره نتایج انتخابات گفته است علیرغم اشکالات زیاد آن را می‌پذیرد.

واکنش العامری به حکم دادگاه فدرال عراق

به نقل از پایگاه خبری الاعلام المقاوم (شبکه اطلاع رسانی مقاومت عراق)، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق در واکنش به اعلام حکم دادگاه فدرال عراق درباره نتایج انتخابات گفت: به علت اهتمام شدید به قانون اساسی عراق و ثبات و امنیت کشور و ایمان به روند سیاسی و مسیر دموکراسی با انتقال مسالمت آمیز قدرت از طریق صندوق‌های رای حکم دادگاه فدرال را می‌پذیریم، هر چند که کاملا معتقدیم که این انتخابات به تقلب و تخلف آلوده بود و ادله و مدارکی که به دادگاه ارائه کردیم کاملا مستدل و محکم بودند و اگر به هر دادگاهی که به دموکراسی احترام می‌گذاشت ارائه کرده بودیم نتایج انتخابات را باطل می‌کرد. اما علیرغم همه این مسائل رای دادگاه فدرال را که تحت فشار‌های شدید داخلی و خارجی بود می‌پذیریم. خداوند عراق و مردم آن را از بلایا دور نگه دارد.

در همین حال، جنبش عصائب اهل الحق عراق از مخالفت دادگاه فدرال با ابطال نتایج انتخابات پارلمانی علیرغم وجود ادله و مستندات قانونی و فنی ابراز تاسف کرد و گفت: دادگاه فدرال تحت فشار‌های داخلی و خارجی بود.

مقتدا صدر رئیس جریان صدر عراق با انتشار پیامی در توئیتر از دست اندرکاران انتخابات پارلمانی قدردانی کرد. وی در این پیام پس از حمد پروردگار نوشت: از همه کسانی که در برگزاری این جشن دموکراسی از جمله دادگاه عالی، دادگاه فدرال، کمیساریای عالی انتخابات، جنین پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل، همه دست اندرکاران، ملت عراق و مرجعیت سهیم بودند، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه، کشور را امانتی در دست سیاستمداران عنوان کرد و تشکیل دولتی مستقل از شرق و غرب را خواستار شد.

در پی شکایت برخی از گروه‌های عراق به دادگاه عالی فدرال این کشور مبنی بر شمارش نادرست آراء اخذ شده، دادگاه عالی فدرال عراق جلسه‌ای برای تصمیم گیری در مورد اعتراض به نتایج انتخابات امروز (دوشنبه) برگزار و اعلام کرد نتایج نهایی قطعی است و شکایت مبنی بر ابطال نتایج انتخابات رد می‌شود./باشگاه خبرنگاران جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها